מה חשוב לדעת לפני שאתם מתגרשים?

כולנו יודעים שגירושין זה לא משחק ילדים, אך מעטים מכירים בדברים הבסיסיים שחשוב לדעת בשלבים הראשונים, כשעולה המחשבה לפתיחת הליך זה. המאמר הנוכחי ירכז את 4 הדברים שצריך להכיר מקרוב בתחילת ההליך, כדי שתוכלו לנהל אותו על הצד הטוב ביותר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתחזיקו באינפורמציה הדרושה לכם.

 

הדבר ה – 1: עליכם לאסוף מסמכים חיוניים

חשוב שתדעו שתצטרכו להגיש בהמשך מסמכים שיוכלו להוכיח את ההתנהלות של בן או בת הזוג. הדבר נכון במיוחד עבור מי שיודעים שהצד השני בוגד בהם. הרי זה ידוע שאלמנט ההפתעה הינו חשוב, כך שיש צורך בתפיסת הצד השני כשהוא עם המכנסיים כלפי מטה. נמליץ להצטייד מראש בתמונות, סרטונים או צילומי מסך שיכולים לשמש בהמשך להצגת מידע נגדי שיאפשר לסתור במקרים מסוימים את דבריו של הצד השני (שעשוי לטעון שהדבר לא אירע).

לפנות לעורך דין

הדבר ה – 2: צריך לפנות לעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום

אתם לא יכולים לנהל את ההליך באופן עצמאי. שכן, תצטרכו לעמוד מול דיינים בבית הדין הרבני או מול שופטים בבית המשפט לענייני משפחה. הדבר מצריך היכרות מעמיקה עם התנהלות ההליך. סביר להניח שאין בידיכם מידע גירושין מלא, משום שאינכם עוסקים בתחום. לכן, ההמלצה היא לפנות לעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום. הוא ילווה אתכם מתחילת הדרך ויציג את השלבים שצריכים לבוא לידי ביטוי מתחילת הדרך ועד רגע קבלת הגט המיוחל.

 

הדבר ה – 3: עליכם לפתוח את הסכם הממון

כל אחד יודע שבני זוג צריכים (אך לא מחויבים) לכתוב הסכם ממון רגע לפני הנישואין. שכן, מדובר בנושא מוכר שלא מחייב לימוד מעמיק על דיני משפחה בפקולטה בירושלים. נציין בשלב זה שעליכם לעיין בהסכם ההמון שחתמתם לפני שנים, משום שהוא מאגד את ההסכמות שלכם בנוגע לחלוקת הנכסים שברשותכם. חשוב לציין שכדאי לבצע את הליך זה תוך הסתייעות מצד עורך דין.

 

הדבר ה – 4: כדאי שתפנו לגישור

אי אפשר לעסוק בגירושין, מבלי לציין מילה או שתיים על גירושין. שכן, מדובר בהליך בסיסי שמאפשר לבני הזוג להיפגש עם צד שלישי שמנהל משא ומתן, כדי להסדיר את הליך הגירושין שיתבצע בהסכמת שני הצדדים. חשוב לציין שהמגשר הוא אדם ניטרלי שמהווה כמנחה בלבד. כלומר, הוא לא יקבל החלטות עבור אחד מהצדדים. מומלץ לבצע את ההליך הזה, משום שהוא מאפשר להתגרש בנועם וללא בירוקרטיה מיותרת. נדגיש שלא כל הזוגות צולחים את ההליך. שכן, יש מי שלא מגיעים להסכמות בסופו של דבר.

 

מילים אחרונות לסיום

אלה היו 4 הדברים שחשוב שתדעו רגע לפני שאתם מתגרשים. כעת ברור לכם מה חשוב לעשות בשלבים מוקדמים וממה ראוי להימנע. לנו נותר רק לאחל שתסיימו את ההליך בדרכי נועם ושתשמרו על קשר טוב ככל הניתן.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »