מה חשוב לדעת על גינון המרפסת

אחד הדברים המשפיעים ביותר על העיצוב והנראות של המרפסת הביתית הוא כמובן הגינון שנשים בה. כיום קיימות אפשרויות גינון רבות, וכל מה שנשאר לכם הוא פשוט להתאים את אפשרות הגינון שהכי הולמת את המרפסת שלכם. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כיצד לצלוח את השלב הזה בצורה מושלמת, ולהפוך גם את המרפסת שלכם למקום מושלם עבור צמחים.

 

גינון במרפסת

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מתעקשים על גינה במרפסת, גם בבתים שאינם גדולים במיוחד. חלק מהגידולים הן לנוי בלבד, אולם קיימים לא מעט מקומות שבהם נעשה גידול גם לצריכה עצמית. הידרושופ כאן כדי לעשות לכם סדר באפשרויות השונות, וכדי לתת לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור בהצלחה את השלב הראשון של עיצוב הגינון במרפסת.

 

בחירת סגנון גידול

בתחום של גינון מרפסות השלב הכי חשוב הוא להבין מהו סגנון הגידול שבו אנחנו רוצים לגדל את הצמחים במרפסת שלנו. האפשרויות שקיימות היום נעות בין עציצים קלאסיים, אדניות גדולות או גידול הידרופוני שבו אנחנו עושים שימוש במים בלי אדמה.

לצורת הגידול הזו יש הרבה מאוד יתרונות ובמידה מסוימת היא המתאימה ביותר לגידול במרפסות לאור העובדה שהיא לא דורשת דבר מלבד מים. לא משנה על איזו אפשרות הלכתם, הקפידו להתייעץ עם אנשי מקצוע מתאימים שיעזרו להבין מה בדיוק אתם צריכים כדי לדאוג שצורת הגידול הזה באמת תעזור לכם לפתח גינה של ממש במרפסת שלכם.

 

בחירת כלים ומערכות השקיה

אחרי שהבנו מה סגנון הגידול שבו אנחנו הולכים, יש להתאים כלים ומערכות השקיה. אם הלכתם על סגנון גידול הידרופוני, מערכת ההשקיה היא הדבר המרכזי והחשוב ביותר. במקרים אחרים אתם לא חייבים מערכת השקיה, אולם זה אומר שאתם צריכים להיות כל הזמן במודעות להשקות את העציצים והאדניות שלכם כדי לא להגיע למצב שבו הצמחים מתים עקב מחסור במים.

 

אפשרויות הצללה

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא הצללה של המרפסת. נכון שצמחים רבים זקוקים לשמש, אולם בדרך כלל מדובר על שמש במינון מסוים, ומרפסת חשופה עלולה לספק לצמחים שלכם יותר מידי שמש. כדי למנוע את המצב הזה בדקו אפשרות להתקנה של רשת הצללה על גבי המרפסת.

מלבד העובדה שרשת כזו תפתח לכם אפשרויות רבות יותר לגידול, היא גם תהפוך את המרפסת שלכם למקום הרבה יותר נוח לאור העובדה שיהיה בה צל.

 

לסיכום

גינון במרפסת, אם רק יודעים כיצד לבצע אותו בצורה נכונה יכול להפוך את המרפסת שלנו לגינה של ממש. הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לבחור את סגנון הגידול שאיתו נגדל צמחים במרפסת. לאחר מכן התאימו את הצמחים השונים למרפסת שלכם, כדי שהם יחזיקו לכם כמה שיותר זמן. במידת האפשר לפעמים כדאי לשים צלייה על המרפסת על מנת לשמור על הצמחים טוב יותר.

מכסחת דשא

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך לבחור שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

בחירה בשמיכת פוך איכותית ורכה יכולה לשנות לחלוטין את איכות השינה שלכם. שמיכת הפוך הופכת את עונת החורף לחמימה ונעימה יותר והיא הבחירה המושלמת להתכרבלות

קרא עוד »
איך מתקינים סורגים שקופים?
איך מתקינים סורגים שקופים?

סורגים לחלונות הם מרכיב חיוני באבטחת הבית. הם נועדו למנוע גישה בלתי מורשית לרכוש שלך ולהרתיע פורצים מלפרוץ לביתך. עם זאת, סורגים מסורתיים לחלונות הם

קרא עוד »
עיצוב בית
איך בוחרים עציצים לבית?

עציצים הם חלק חיוני מעיצוב הבית והסטיילינג. הם לא רק מוסיפים מגע של טבע לבתים שלנו, אלא גם משפרים את המשיכה האסתטית הכללית של החלל.

קרא עוד »