מה נהוג לשים במודעות אבל לאב או אם

פטירה של אדם קרוב זה אף פעם לא פשוט ובעיקר כשמדובר באב או אם.

כשנפטר אדם אהוב במשפחה, בדרך כלל הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה לדאוג לסידורים השונים של הלוויה והשבעה ורוצים פשוט לשקוע באבל ובזיכרונות של המנוח, אך יש דברים שאין מנוס אלא לדאוג להם.

אחד הדברים האלו הוא ניסוח מודעת אבל.

כדי להקל עליכם לנסח מודעת אבל בקלות, הכנו לכם מדריך קצר בנושא כולל הדברים שנהוג לשים במודעות אבל.

 

סוגי מודעות אבל

לפני שמנסחים הודעת אבל, חשוב להכיר את שני הסוגים של מודעות אבל ולדעת איזו מודעת אבל אתם מנסחים.

הסוג הראשון הוא מודעת האבל מטעם המשפחה, אותה ניתן לתלות במקומות שונים: על דלת הבית / הבניין בו יושבים שבעה, בלוח המודעות השכונתי, בבית הכנסת וכדומה. מטרתה של מודעת אבל זו היא ליידע את הסביבה הקרובה שאדם נפטר ולהזמין את מי שמעוניין לבוא ולנחם בשבעה.

הסוג השני הוא מודעת אבל שמפרסמים בכלי התקשורת. מודעות אבל אלו בדרך כלל מפורסמות מטעם גוף מסוים שמעוניין לכבד את המנוח, כגון המעסיק שלו, מעסיק של בני משפחתו ולמעשה כל גוף שמעוניין לכבד בצורה זו או אחרת את זכרו של הנפטר. מודעות אלה מפורסמות במדור מודעות אבל בעיתון, ולרוב עולות לא מעט כסף לפרסום.

 

נקודות שיש לקחת בחשבון בניסוח מודעת אבל

כאן נתרכז בניסוח מודעת אבל של המשפחה. ישנן מספר נקודות שכדאי להכיר לפני שתנסחו את המודעה:

  1. מודעה קצרה ותמציתית

מודעת האבל לא צריכה להיות ארוכה ומלאה במלל רב, אלא קצרה, תמציתית ותכליתית. לרוב המודעה לא תכיל יותר מ5 עד 7 שורות של מלל, כאשר הפונט הוא גדול והמשפטים קצרים. המטרה היא לא להעמיס אינפורמציה מיותרת, ושהקורא יוכל לקלוט בקריאה ראשונה את כל מה שצריך לדעת ממודעת האבל.

 

  1. ניסוח משפט פתיחה

החלק הראשון של מודעת האבל הוא מן משפט פתיחה, עוד לפני שנוקבים בשמו של הנפטר. זה יכול להיות "בצער רב ויגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של…" או לכתוב תחילה "ברוך דיין האמת" ולאחר מכן "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של…". במשפט זה מקובל להכניס את ההקשר המשפחתי של הנפטר: אב, סב, בן, נכד, בעל/אישה וכדומה.

 

  1. הדגשת שם הנפטר

שם הנפטר מופיע בגדול ובהדגשה במרכז המודעה. לפני השם ניתן להוסיף בקטן תארים בהם החזיק, כגון דרגה צבאית או תואר אקדמי (ד"ר / פרופ'). לאחר שמו מוסיפים בקטן ז"ל.

 

  1. מידע על הלוויה

מודעת האבל תכיל מידע רלוונטי על הלוויה: מהיכן היא תצא, באיזה בית קברות הנפטר ייקבר ומועד הלוויה.

 

  1. מידע על השבעה

המודעה תכיל מידע על השבעה, כגון מיקום וכתובת השבעה ואם יש העדפות מסוימות (למשל, לא להגיע אחרי 8 בערב) ניתן להוסיף זאת.

 

  1. חתימה

המודעה נחתמת בצד שמאל למטה. ניתן פשוט לכתוב "המשפחה המתאבלת" או לפרט מעט מיהם בני המשפחה: הבעל/אישה, הילדים, נכדים וכדומה.

לוח מודעות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »