מה קורה בתאונת דרכים ללא ביטוח צד ג'

תאונות דרכים הם בהחלט לא פחות ממכת מדינה, מקרי התאונות והנפגעים רק עולים מדי שנה והכביש הוא אחד המקומות המסוכנים שאנחנו מגיעים אליו מדי יום אם כהולכי רגל, רוכבים, נהגים ונוסעי רכבים ממונעים.

התנהגות זהירה בכביש היא גורם משמעותי לשמירה עליכם, האם הרחבת הביטוח הוא גם צעד להתנהגות זהירה בכביש?

 

מה הקשר בין זהירות בכביש לביטוחי הרכב?

ראשית נזכיר כי ביטוח בסיסי הינו חובה לכל רכב ונהיגה ברכב שפוליסת הביטוח לא תקפה לנהג או לא קיימת הינה עבירה פלילית. מטרת ביטוח החובה הינה לכסות נזקי גוף שעלולים להגרם עקב תאונת דרכים לכל הצדדים המעורבים בתאונה – נוסעי כל רכב והולכי רגל כך שגם אם מתרחשת תאונה ללא ביטוח צד ג שעליו נמשיך בהמשך אדם שנפגע פיזית יקבל את הכיסוי המתאים.

 

מה הוא ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' יכסה הוצאות כספיות על נזק שיגרם לרכבו או לרכושו של צד שלישי במעורב בתאונה. ביטוח צד גד נמצא באמצע בין ביטוח חובה לביטוח מקיף מבחינת הפוליסה והכיסויים שהוא מציע. ביטוח החובה כפי שציינו מכסה אך ורק פגיעות גוף בעוד שביטוח מקיף מבטיח פיצוי במקרה של נזק לרכב בתאונה, פיצוי על גניבת הרכב ועוד סעיפים כמו שירותי גרירה, רכב חלופי. בנוסף הביטוח המקיף מכסה את ההוצאות גם לרכב אחר במידה והרכב המבוטח שלנו פגע בו.

 

מה קורה אם מתרחשת תאונת דרכים והרכב מבוטח רק בביטוח חובה?

במקרה של תאונה שנגרמה באחריותכם אם זה רשלנות, חוסר תשומת לב או כל דבר אתם תאלצו לשלם את ההוצאות על הנזקים על רכבם ועל רכבו הנפגע. ההוצאות הכספיות הללו יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד שלא משתווים לתשלום הקבוע שנדרש לשלם לפוליסות ביטוח הרשות.

 

מה עושים ברגע התרחשות התאונה?

בין אם הינכם בעלי ביטוחי רשות או לא יש מספר דברים שכל נהג ונהגת צריכים לדעת שיש לעשות בהתרחשות תאונת דרכים.

  • תיעוד זירת התאונה מיד אחריה לפני שמזיזים את הרכבים.
  • החלפה של פרטי נהגים – שמות, מספרי טלפון, מספר תעודת זהות.
  • בירור חברות הביטוח שמבטחות את הרכבים הנוכחים.
  • ווידוא של עדים שנכחו בזמן ובמקום האירוע.
  • תיעוד של כל סימנים בכביש שיכולים להיות רלוונטיים לניתוח הזירה והמקרה כמו הכביש ונתיבי התנועה, תמרורים, רמזור, צומת אם קיימת באזור הזירה.

 

אז, האם ביטוח רשות הינו התנהגות זהירה בכביש?

כמובן שעצם רכישת הפוליסה אינה גורמת לנהג או לכביש להיות פחות מסוכן ומסכן אך היא שומרת על הנהג שקט יותר במקרה של פגיעה שיכולה להיות הפגיעה הקלה ביותר. ביטוחי רשות ללא ספק חשובים מאוד וכיום כמעט כל בעלי הרכבים מבינים שהם חשובים ביותר ולא מוותרים על רכישת הפוליסה המותאמת לבעלי הרכב וצרכיו.

פטיש וספרים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »