האם אני צריך לשלם מס על עסק המנוהל בארץ במידה ויש לי אזרחות אמריקאית?

לאזרחות אמריקאית יש הרבה יתרונות, אך חשוב לזכור כי בצידם קיימות גם לא מעט חובות, אשר חלקן קשורות לתחום המיסוי. כך, לדיני המיסוי בארה"ב קיימת תחולה נרחבת במיוחד, המתייחסת פעמים רבות גם לאזרחים שאינם מתגוררים בארה"ב, וכאן עולה השאלה המתבקשת – האם אזרח אמריקאי נדרש לשלם מס על עסק המנוהל בארץ?

 

תחולתם הנרחבת של דיני המיסוי בארה"ב

אזרחות אמריקאית נחשבת לנחשקת ביותר וזאת בעיקר של מעמדה של ארה"ב כאחת המעצמות הגדולות בעולם. לצד היתרונות הרבים הקיימים למחזיקים באזרחות אמריקאית, הרי שאזרחות אמריקאית כוללת גם מספר חובות וביניהם, חובת הדיווח ו/או תשלום המס.

אחד המאפיינים הייחודיים של דיני המיסוי בארה"ב הוא שיטת המיסוי הפרסונאלית, אשר אינה עושה הבחנה בין אזרחים אמריקאים תושבי ארה"ב לבין אלו המתגוררים במדינות אחרות, מה שהופך את תחולתם של דיני המיסוי לנרחבת ביותר.

 

מהי חובת הדיווח?

מלבד חובת תשלום המס עצמה, בארה"ב קיימת גם חובת דיווח לרשות המיסים, אשר עומדת בפני עצמה ואינה קשורה לחובת תשלום המס בפועל. את הדיווח לרשויות המס יש להגיש באמצעות טפסים ייעודיים ועד לתאריכים מסוימים, אחרת, אתם עלולים להיות חשופים לקנסות וסנקציות שונות מומלץ להתייעץ בנושא זה עם חברת מסאמריקה.

 

האם אזרח אמריקאי נדרש לשלם מס על עסק המנוהל בארץ?

כפי שניתן להבין משיטת המיסוי הפרסונאלית, הרי שאזרח אמריקאי המנהל עסק בארץ, יהיה חייב בדיווח ובתשלום מס בהתאם. תשלומי המס העיקריים בהם יחויב בעל העסק הם: תשלום מס הכנסה ותשלום מס העסקה עצמית.

תשלום מס העסקה עצמית, העומד על שיעור של 15.3%, הוא מס הנוגע לאלו המנהלים עסק עצמאי ובעלי הכנסה שנתית אשר עוברת את סף ה – 400 $, כשהיא מהווה מקבילה לתשלום ביטוח לאומי, עבור שירותים סוציאליים וטיפול רפואי בסיסי מטעם המדינה.

 

האם ייתכן מצב של כפל מס בגין עסק עצמאי?

חובת התשלום לרשות המיסים האמריקאית יכולה בהחלט לעלות בקנה אחד עם חובת התשלום לרשות המיסים בישראל, מצב המכונה כפל מס ויכול להגיע לסכומים משמעותיים. למצב זה קיים פתרון חלקי למדי, וזאת באמצעות אמנת כפל מס הקיימת בין ארה"ב לישראל, אמנה המונעת תשלום כפל מס הכנסה.

אמנת כפל מס הכנסה נותנת מענה חלקי לבעיית כפל המס, שכן גביית מס העסקה עצמית עדיין נותרת כפולה בשתי המדינות, היות ודמי ביטוח סוציאלי לא נכללים תחת אמנת כפל המס. יחד עם זאת, באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום, ניתן יהיה למצוא פתרונות מסוימים והטבות מס בתחומים אחרים.

 

לסיכום

שיטת המיסוי הפרסונאלית בארה"ב מחייבת אזרחים אמריקאים המנהלים עסק במדינות אחרות בתשלום מס (מס הכנסה ומס העסקה עצמית), דבר היוצר תשלום מס כפול בשתי המדינות. אמנת כפל מס הכנסה נותנת אמנם מענה חלקי לבעיה ובכדי למצוא פתרונות נוספים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

לשלם מס על עסק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי

משפכי שיווק הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מוצלחות שמאפשרים לחברות למשוך ולהמיר ביעילות לידים ללקוחות. משפכי שיווק מייעלים את תהליך המכירה וממקסמים את שיעורי

קרא עוד »
עֵסֶק
3 שיטות לקידום העסק שלך

בעלי עסקים לא יכולים "לישון על האף". הם חייבים לעשות כל שביכולתם, כדי לקדם את העסק שלהם באופן יום יומי. מי שמכירים את התחום, יעידו

קרא עוד »