מערכות ציר לבידוד אקוסטי מושלם

כולנו אוהבים את השקט המרגיע של הבית שלנו, אך לעיתים, הסביבה הקרובה אלינו אינה שותפה לאהבה זו,

כשהילדים מחליטים לשחק בקולי קולות והשכנים תורמים אף הם את חלקם, עם רעשים משלהם.

מה הפתרון אתם שואלים? בידוד אקוסטי מיטבי, אותו ניתן להשיג באמצעות דלתות וחלונות מיוחדים

 

מה זה בידוד אקוסטי ולמה הוא חשוב?

הבית שלנו הוא המפלט הבטוח והשקט שלנו אחורי יום עבודה ארוך או יום לימודים מתיש ואחד האלמנטים המסייעים לשמירה על השקט והתחושה הביתית הוא הבידוד האקוסטי. בידוד אקוסטי הוא למעשה מחיצה העשויה מחומרים מסוימים, המצמצמים או מונעים לחלוטין, מעבר של אנרגיית קול בין החדרים.

הצורך המהותי בשמירה אפקטיבית ויעילה על השקט, הן כדי למנוע מטרד מהסביבה והן כדי למנוע חדירת רעשים מבחוץ, הביא לכך שבידוד אקוסטי משמש לא רק בבתים פרטיים, אלא גם במקומות כמו אולמות מטווחים, אולפני הקלטות ועוד, כאשר השימוש האידיאלי בבידוד אקוסטי הוא בקירות ובפתחים השונים, כמו חלונות הזזה או דלתות הזזה.

 

ליהנות מהנוף וגם מהשקט

כשאנחנו עוסקים בבידוד אקוסטי, קשה להתעלם מהתפקיד החשוב שיש לחלונות הבית במניעת חדירתם של רעשים שונים מהסביבה החיצונית, זאת לצד מגוון השימושים הבסיסיים בחלונות, המאפשרים לנו להתבונן בעדם אל הנוף, להכניס את אור השמש ולאוורר את הבית.

כיום, ניתן למצוא שני סוגי חלונות עיקריים, חלונות ציר וחלונות הזזה, כאשר כפי שניתן להבין, ההבדל העיקרי ביניהם הוא מערכת הסגירה של החלון. כך, חלונות הזזה נפתחים באמצעות תזוזה על גבי מסילות (בצורת כנף על כנף או לתוך חלל ייעודי בקיר) בעוד שתנועת הפתיחה של חלונות ציר היא כלפי חוץ או פנים, באמצעות תנועה על גבי ציר קבוע.

הבידוד האקוסטי של החלונות מתאפשר בעיקר הודות לשני פרמטרים עיקריים – שילוב של מספר סוגי זכוכית, כאשר הסוג הנפוץ והבולט הוא מסוג למינציה ורמת האטימות של מסגרת החלון, הנעשית לרוב באמצעות אטמי גומי.

 

איך לבחור חלון בעל בידוד אקוסטי?

מגוון החלונות הרחב, אפשרויות הפתיחה השונות – חלון ציר, חלון הזזה ועוד – סוגי הפרופיל וסוגי הזכוכית מהן יהיו עשויים החלונות, הופכים יחדיו את משימת בחירת החלונות למשימה מאתגרת במיוחד ובשלב זה, כדאי שתשאלו את עצמכם גם, לאיזה חלון יש את יכולת הבידוד האקוסטית המיטבית (שכן אין שום חלון מגורים שיכול לחסום באופן מלא רעשים).

לפיכך, כאשר ניגשים לבחור חלון בעל בידוד אקוסטי, חשוב לקחת בחשבון מול איזה רעשים (ובאילו תדרים) אתם מתכוונים להתמודד. ככלל, יכולת הבידוד האקוסטית של החלון נמדדת בסוג הזכוכית והוספת מרחב אוויר בין השכבות, כאשר למערכות עם פתיחת ציר ישנו יתרון על פני מערכות חלונות ודלתות הזזה.

 

בידוד אקוסטי מושלם

לסיכום, הפחתת כמות הרעשים בבית שלנו מאפשרת לשפר את איכות חיינו, כאשר לחלונות הבית תפקיד חשוב בנושא. כמו כן, ראינו כי חלון בעל בידוד אקוסטי מושלם ייחשב חלון בעל מספר שכבות זכוכית ומסגרת אטומה, כאשר מערכות עם פתיחת ציר, יתרמו אף הן את חלקן ליצירת הבידוד המיטבי.

נוף מרהיב

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך לבחור שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

בחירה בשמיכת פוך איכותית ורכה יכולה לשנות לחלוטין את איכות השינה שלכם. שמיכת הפוך הופכת את עונת החורף לחמימה ונעימה יותר והיא הבחירה המושלמת להתכרבלות

קרא עוד »
איך מתקינים סורגים שקופים?
איך מתקינים סורגים שקופים?

סורגים לחלונות הם מרכיב חיוני באבטחת הבית. הם נועדו למנוע גישה בלתי מורשית לרכוש שלך ולהרתיע פורצים מלפרוץ לביתך. עם זאת, סורגים מסורתיים לחלונות הם

קרא עוד »
עיצוב בית
איך בוחרים עציצים לבית?

עציצים הם חלק חיוני מעיצוב הבית והסטיילינג. הם לא רק מוסיפים מגע של טבע לבתים שלנו, אלא גם משפרים את המשיכה האסתטית הכללית של החלל.

קרא עוד »