מה עדיף מרפאת שיניים פרטית או ציבורית?

אין מי שאוהב ללכת לרופא שיניים. כמעט תמיד זה יהיה כואב, לא נעים וכרוך בהוצאות כספיות גדולות.

השאלה היא, כיצד ניתן יהיה לעבור את ה'חוויה' הזו, בצורה הטובה ביותר? האם כדאי להיות מבוטח במרפאות שיניים ציבוריות או פרטיות?

 

מרפאות ציבוריות

מרפאות השיניים הציבוריות, שייכות לקופות החולים, והייתרון הבולט ביותר שלהם הוא המחיר. במרפאות אלו, טיפולים ובדיקות רבות מסובסדות על ידי קופות החולים, מה שמביא לכך שהמחיר הכללי על טיפולי שיניים יהיה זול יחסית לקופות פרטיות. בנוסף, מרפאות אלו קיימות בתפוצה רחבה, וכמעט כל אחד יכול למצוא מרפאת שיניים של קופת החולים בה הוא מבוטח במרחק סביר מביתו. אדם שגר בחולון, לדוגמא, לא צריך ללכת לאיש מקצוע כמו רופא שיניים בבת ים, כיוון שסביר להניח שימצא מרפאה בחולון.

 

חסרונות למרפאת שיניים ציבורית

אולם, למרפאות שיניים ציבוריות ישנן גם חסרונות. החיסרון המשמעותי ביותר הוא, כמובן, המקצועיות של רופאי השיניים. פעמים רבות, אם כי ישנם יוצאים מן הכלל, רופאי השיניים במרפאות הציבוריות הם פחות מנוסים ופחות מקצועיים מרופאי שיניים במרפאות פרטיות. היות ומדובר בתחום הבריאות, אנשים רבים נמנעים מללכת לטיפול במרפאות שיניים ציבוריות מסיבה זו. כל אחד רוצה לקבל טיפול מהרופא המנוסה ביותר והמקצועי ביותר, וכמו בשאר תחומי הבריאות, מעט מאוד אנשים מוכנים להתפשר על כך.

אמנם ישנם גם רופאי שיניים מצוינים ומנוסים במרפאות ציבוריות, אך מספרם יחסית קטן, וקשה לדעת מראש האם רופא מסוים הוא טוב או לא. בנוסף, במרפאות ציבוריות רבות אין למבוטח יכולת לבחור בעצמו את רופא השיניים. במקומות רבים לא ניתן לבחור בין רופאי המרפאה, והמבוטח עלול לקבל רופא שאינו חפץ בו. עובדה זו היא חיסרון משמעותי נוסף שיש למרפאות הציבוריות.

 

מרפאות פרטיות – יתרונות

כאמור, הסוג השני של מרפאות השיניים הן המרפאות הפרטיות. למרפאות אלו יש יתרון ברור ומובהק, והוא המקצועיות המובטחת יחד עם השירות הטוב והאדיב של המרפאה. הסיבה לכך שבכמעט כל מרפאה פרטית המטופל יקבל שירות אדיב ומקצועי מאוד היא התחרות הקיימת בין המרפאות. מכיוון שישנן מרפאות שיניים רבות, כל מרפאה רוצה לקבל אליה את הלקוחות, ולכן היא תציע שירותים מקצועיים ואדיבים על מנת למשוך מטופלים.

 

חסרונות של מרפאות פרטיות

אולם, החיסרון הבולט ביותר של המרפאות הפרטיות הוא כמובן המחיר. טיפולי שיניים הם עניין יקר מאוד, ובניגוד למרפאות הציבוריות, בהן יש מימון של קופות החולים, במרפאות פרטיות המטופל משלם את כל הסכום על כל טיפול. חסרון זה הוא משמעותי ביותר, כיוון שאנשים רבים לא יכולים להרשות לעצמם הוצאות כה גדולות, על טיפולי שיניים.

 

סיכום

לסיכום, התשובה לשאלה שפתחנו בה, איזה ממרפאות השיניים עדיפות, ציבורית או פרטית, תלויה ביחס ובבחירה של כל אחד בין מחיר למקצועיות.

אישה מחייכת

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »