מתי כדאי להתקין דלתות הזזה?

התקנה של דלת צריכה להיעשות לאחר בחינת שני שיקולים. השיקול הראשון הוא טכני. עליכם לוודא שמדובר על דלת שמתאימה למרחב שבו אתם הולכים להתקין אותה. השיקול השני הוא אסתטי. כאן נספר לכם על דלתות הזזה ומתי כדאי להתקין אותן. 

 

דלתות הזזה

כאשר אנחנו מדברים על דלתות פנים יש לנו שתי אפשרויות לבחירת סוג דלת. הסוג הראשון הוא דלתות קלאסיות, כאלו שמותקנות עם משקוף ונעות על גבי ציר. דלתות כאלו נפתחות לכיוון מי שפותח את הדלת, והן פופולריות בעיקר בתור דלתות כניסה. האפשרות השנייה היא לבחור דלתות הזזה. הדלתות הללו אינן נעות על גבי ציר אלא על גבי מסילות בחלק העליון והתחתון שלהן.

הבחירה בדלתות הזזה היא לא רק כאשר אנחנו מדברים על דלתות פנים. דלתות לארונות, כניסה לחנויות ראווה או דלתות שנועדו להפרדה בלבד הן במקרים רבים דלתות הזזה. התקנה של דלת הזזה יכולה להיראות במבט ראשון קצת יותר מורכבת מאשר התקנה של דלת רגילה. עם זאת, יש כמה מקרים שבהם זו בחירה שבהחלט כדאי לעשות וכאן נספר לכם עליהם.

דלתות הזזה

חוסר במקום

המקרה הראשון שבו כדאי לכם להתקין דלת הזזה היא כאשר אין לכם מספיק מקום. דלת שנעה על גבי ציר צריכה מקום שאליו היא יכולה להיפתח בנוסף למקום עבור מי שפותח את הדלת. בחללים צפופים אנחנו עלולים להגיע למצב שבו אין לנו את המקום הזה, ואז הבחירה הנכונה היא התקנה של דלת הזזה שלא צריכה מקום בחלל עצמו אלא רק בצידה.

 

ילדים קטנים

עוד סיטואציה שבה כדי לשקול התקנה של דלתות הזזה היא כאשר מדובר על דלת פנים בחדר ילדים. דלת הזזה סגורה בתוך המסילה שלה. הילדים מצד אחד יכולים לפתוח ולסגור אותה בקלות, אולם אין סכנה שהם ייפגעו ממנה. זאת בניגוד לדלת קלאסית שבה יש פינות שמהן הילדים יכולים להיפגע. בנוסף, העמידות של דלת הזזה בחדר ילדים תהיה ארוכה יותר.

 

אסתטיקה

עוד יתרון שיש לדלתות הזזה הוא שהן מאפשרות לנו לשמור על קו מתאר אחיד בחדר. דלתות רגילות שנפתחות תופסות מקום במרחב שבו הן נמצאות, ולא ניתן להתייחס אליהן בתור חלק אינטגרלי מהקיר. מנגד, בדלתות הזזה ניתן לייצר אותן בצורה כזו שהן ייראו חלק מהקיר עצמו וכך קווי המתאר של החדר יהיו אחידים, דבר שפופולרי מאוד בעולם העיצוב המודרני.

 

לסיכום

כאשר אנחנו בונים דלת עומדות בפנינו שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא דלת נפתחת שנעה סביב ציר. האפשרות השנייה היא דלת הזזה. דלת הזזה אמנם צריכה מקום בצדדים שלה, אולם היא לא נפתחת כלפי חוץ מה שמאפשר לנו להתקין אותה גם כאשר אין מקום שאליו היא יכולה להיפתח על ציר. דלת כזו בטוחה יותר לשימוש בחדר ילדים, ומבחינה אסתטית שומרת על קוו מתאר אחיד.

כללי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא