מתי נצטרך לקחת משכנתא לשיפוץ הבית?

בכל הנוגע לשיפוץ הבית, בעלי נכסים אשר רק קנו את דירתם עומדים בפני ההחלטה המפחידה האם עליהם לקחת משכנתא גדולה יותר עבור השיפוץ או לא. זו יכולה להיות שאלה שקשה לענות עליה, מכיוון שיש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון. במאמר זה, נבדוק מתי כדאי לשקול לקחת משכנתא לשיפוץ הבית, ואת היתרונות והחסרונות של כך.

 

בואו נדבר משכנתא

בראש ובראשונה, חשוב לזכור כי משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך ולא מדובר המשחק ילדים, אלא בהתחייבות ברוב המקרים ל25 ואף 30 שנים. יש לקחת אותה רק כאשר אתם בטוחים ביכולתכם להחזיר אותה במלואה על אף שמדובר בהתייחבות קשה. אם אינך מסוגל להחזיר את ההלוואה שלך, הדבר עלול להוביל להשלכות כספיות חמורות, כולל עיקול פוטנציאלי של הנכס.

בדיוק מהסיבות הללו, פעמים רבות כדאי לעשות צעד נוסף לפני לקיחת משכנתא והוא לדבר עם יועץ פיננסי/יועץ משכנתאות מוסמך כדי לוודא שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה לנסיבות האישיות שלכם.

משכנתא

שיפוץ – גדול או קטן?

בכל הנוגע לשיפוץ הבית, ההחלטה לקחת משכנתא גדולה יותר עבורו תלויה במידה רבה בגודל הפרויקט והיקפו. עבור פרויקטי שיפוץ קטנים יותר, כגון צביעה ותיקונים קלים, ייתכן שתוכל לכסות את העלות מהכסף שישאר לכם בכיס, אך, עם זאת, עבור פרויקטים גדולים יותר, כגון התקנת חלונות חדשים, החלפת צנרת או שיפוץ מטבח מלא, ייתכן שיהיה צורך בלקיחת הלוואה נוספת או הגדלת סכומה של המשכנתא המבוקשת.

 

ריביות ועמלות

כאשר שוקלים להגדיל את סכום המשכנתא עבור השיפוץ המיוחל, כדאי לקחת בחשבון גם את הריביות הנלוות להלוואה. ככל שהריבית נמוכה יותר, כך תוכלו ״לפרגן״ לעצמכם בסכום גדול יותר עבור השיפוץ שכן ריבית נמוכה יותר באה לקראתכם ולמעשה תעזור לכם לשלם יותר לסגירת ההלוואה ופחות לכיס של הבנק.

חשוב לחפש ולהשוות בין תעריפים של בנקים שונים כדי להבטיח שאתם מקבלים את העסקה הטובה ביותר. יועץ יכול לעזור בזה, הן בזכות היכרות עם הבנקים והן בזכות קשרים שפיתח מול נציגים שונים.

 

תנאי ההחזר

בנוסף לריביות, כדאי להתחשב גם בתנאי ההחזר של ההלוואה. הדבר כמובן כולל את אורך ההלוואה, גובה התשלומים החודשיים וכל קנס פוטנציאלי לפירעון מוקדם. חשוב לוודא שאתם מרגישים בנוח עם תנאי ההחזר לפני שמתחייבים להלוואה. גם כאן כאמור היועץ נכנס לתמונה, הוא מסביר על תנאי ה״קנסות״ במידה והם קיימים במסלולים השונים ועושה סדר בבלגן ללא כל ספק.

הטבות מיוחדות

לבסוף, חשוב לבחון את ההנחות האפשריות בעת לקיחת משכנתא לשיפוץ הבית. בהתאם לנסיבות שלכם, ייתכן שאתם זכאי להנחות מס מסוימות, שיכולות לעזור להפוך את ההלוואה שלכם למשתלמת יותר, כמו למשל – אם אתם נשואים, הגעתם ממשפחה מרובת ילדים, דירתם בצבא וכדומה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, לקיחת משכנתא לשיפוץ הבית היא החלטה גדולה ואין להקל בה ראש. לפני קבלת החלטה, חשוב להקדיש זמן לשקול את כל הגורמים המעורבים, לרבות ריביות, תנאי החזר והשלכות מס. לאחר שקלול היתרונות והחסרונות, תוכל לקבל החלטה מושכלת שמתאימה לך. ואל תחשוש להיוועץ ביועץ משכנתאות שיעשה עבורך מעל ומעבר.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מחזור משכנתא
מחזור משכנתא: המדריך המלא

מחזור המשכנתא מקיף את השלבים השונים הכרוכים בקבלת ופירעון הלוואת משכנתא. עבור אנשים ומשפחות רבים, רכישת בית היא אבן דרך כלכלית משמעותית. הבנת מחזור המשכנתא

קרא עוד »