מתי נקבל תשלום מזונות מהעיזבון?

לצערנו, החיים אינם נצחיים ויש להתמודד עם אובדן אנשים שקרובים אלינו. אולם, עולה השאלה מה קורה במידה שהאנשים שנותרו מאחור נזקקים לתשלומי מזונות אשר יסייעו להם לקבל את העזרה שהם נדרשים לה כדי להתקיים. בין אותם אנשים ניתן למצוא את האלמנה של הנפטר, הילדים הקטינים של הנפטר ועוד מספר אנשים אשר נחשבים כתלויים בו במסגרת החוק. אנחנו כאן כדי לפרט לכם את כל התנאים לקבלת תשלומי מזונות מהעיזבון וכיצד ניתן לקבל אותם ברמה הפרוצדורלית.

 

דמי מזונות – כללי

עוד לפני שנדבר על תשלום מזונות מהעיזבון, נפרט לכם קצת על דמי מזונות באופן כללי ולמי הם ניתנים במסגרת החוק. דמי מזונות הם למעשה תשלומים אשר ניתנים לאור החלטת בית משפט, אשר מטיל על אדם לשלם לבן משפחה שלו את הוצאות המחיה שלהם. המזונות המוכרים ביותר הם מזונות אשר ניתנים לילדים  שלרוב משולמים במשפחות שבהן ההורים התגרשו, על ידי אחד מההורים. עם זאת, קיימים מספר רב ולא מבוטל של מזונות נוספים אשר ניתנים במסגרת תלות כלכלית מסוימת של אחד מן הצדדים.

 

על תשלום מזונות מהעיזבון

המסגרת החוקית של מזונות מהעיזבון היא חוק הירושה, אשר מגדיר את הזכאות של אדם תלוי (אשר כאמור כולל בן זוג, ילד או תלויים אחרים) לתשלום מזונות נשמרת גם לאחר מותו של משלם המזונות.

כלומר, הכוונה היא שכל מי שזכאי לתשלום מזונות מאדם ערב פטירתו, זכאותו תימשך באופן אוטומטי גם לאחר מותו בכפוף לסייגים שונים הקבועים בדין ובפסיקה. מוסד המזונות מן העיזבון הינו מוסד סוציאלי שבא להבטיח את התלויים בנפטר לאחר לכתו.

 

הפרוצדורה לקבל תשלום מזונות מהעיזבון

קבלת תשלומי מזונות מהעיזבון אינו תהליך כה פשוט. במסגרתו, הטוענים לקבלת המזונות, למשל בני הזוג, נדרשים להוכיח כי הם זקוקים לו. הבחינה נעשית על ידי מבחן עובדתי שבוחן עד כמה הטוענים לזכות למעשה זקוקים לתשלומי המזונות הללו כדי להצליח להתקיים.

יצוין כי נשים באופן ספציפי עשויות להיות זכאיות לפדיון כספי הכתובה עליה חתמו ביום נישואיהם. כך, במידה שהאישה עמדה בפרמטרים הנדרשים כדי לקבלי את כספי הכתובה טרם המוות, אז כמובן שהיא זכאית לו גם במידה שהבעל נפטר. לרוב, התמודדות זו אינה פשוטה וניתנת לעשייה עצמאית בקלות ולכן רצוי לפנות לעורך דין לענייני משפחה אשר יסייע לכם בכך.

 

סכום המזונות הניתנים מתשלומים מהעיזבון

במידה שאתם רוצים לדעת כמה אתם צפויים לקבל במסגרת תשלומי מזונות מהעיזבון, אין סכום חד משמעי. למעשה, החוק מעניק סמכות נרחבת לבית המשפט לקבוע אותו בהתאם לנסיבות. בין היתר, בית המשפט לקוח בחשבון את רמת החיים אליה הורגלו המוריש והזכאים, שוויו של העיזבון ועוד.

 

לסיכום

במידה שאתם מעוניינים לקבל תשלומים מהעיזבון, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורכת דין אביטל חורף אשר נמצאת בירושלים ומתמחת בתחום. אין לנו ספק שפגישה איתה תסייע לכם להבין כיצד להתנהל בהתאם לנסיבות שלכם.

שופטת

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »