מתי נרצה לקבל ייעוץ גריאטרי?

סבא וסבתא שלכם כבר לא כל-כך צעירים ונראה שסימני הגיל מתחילים להשפיע עליהם. זה לא אומר בהכרח דבר רע, אבל כדאי לשמוע ייעוץ שהוא מעבר לרופא משפחה. הרופאים שמתמחים בגילאים מבוגרים הם גריאטרים, שממש מתמחים בכך. אך מתי כדאי לפנות רופא מומחה מסוג זה? מתי הייעוץ שלו הוא חשוב ואף הכרחי? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה זה רופא גריאטרי?

לכל רופא יש את המומחיות שלו, יש רופאי משפחה, רופאים לעיניים, לאוזניים, רופא לשעת חירום ועוד. רופא גריאטר הוא מתמחה בכל מה שקשור לבעיות גריאטריות, כלומר בעיות שקשורות לגיל הזקנה. הבעיות יכולות להיות גופניות, מנטליות ונפשיות ולכן, רופא במתמחה בסוג אוכלוסייה זו צריך לדעת לתת את המענה לכולן.

הגריאטר ממוקצע וצריך לדעת לאבחן ולאחר מכן לטפל או למנוע את הבעיות במידה וניתן. המטרה היא למנוע הדרדרות במצב הקוגניטיבי וכן, במצב רפואי והגופני של האוכלוסייה הבוגרת. בנוסף לכך, המטרה היא לאפשר חיים עצמאיים וטובים עד כמה שניתן לאוכלוסייה זו.

ייעוץ גריאטרי

מה הבדיקה כוללת?

כאשר רופא גריאטר פוגש בפונה, הוא מאבחן אותו בצורה כוללת ושם לב לכל עולמו של המטופל. קריטריונים שנלקחים בחשבון הם בי היתר: המצב המשפחתי שלו, המקצוע, היכן הוא גר, האם הוא צורך תרופות באופן קבוע ומהן התרופות, מה המצב הסוציו- אקונומי שלו ועוד. לאחר מכן, ניתן לברר את המצב הרפואי שלו מכל הבחינות, הן הפיזיות והן המנטליות.

 

מתי כדאי לפנות לייעוץ מסוג זה?

כפי שניתן לראות הייעוץ מתאים לאנשים שמגיעים לגיל הזקנה וכן, שיש השפעה של הגיל על המצב הגופני שלהם. בנוסף, כאשר ישנם שינויים במצב הקונטיבי כמו בלבול או לחלופין במצב המנטלי כמו הפרעות שינה, חשוב לקחת זאת בחשבון. במידה ויש לכם סבא או סבתא שאתם מרגישים עליהם שינוי פיזי או מנטלי קיצוני, כדאי לא לקחת סיכון ולהפנות אותם לייעוץ כזה.

תוכלו לפנות יחד איתם לרופא המשפחה שלהם או ליועצים פרטיים כמו למשל מלי שטילמן יועצת גריאטרית. חשוב להיות במעקב על כך יחד איתם ולוודא כי האבחון והטיפול שניתן להם הוא טוב ויעיל עבורם. בנוסף, חשוב שהטיפול יקרה באופן רציף ולעזור לאדם להיות במעקב על כך מכל הבחנות ביומיום שלו.

לרוב הסיוע יכול להתבטא במתן תרופות רלוונטיות, המלצה על פעילויות גופניות שונות, מתן עזרה בתחומים שונים במהלך היומיום ועוד.

 

בסיכומו של דבר

מעקב רפואי הוא חשוב בכל גיל, אך באוכלוסייה מבוגרת יותר כמו סבא וסבתא שלכם, חשוב להיות על כך במעקב יותר דקדקני. רופא מומחה בבעיות גופניות ומנטליות שיכולות להיות בגילאים אלה הוא רופא גריאטר, אשר מתמחה בכך. במידה ויש בעיות חדשות או עליה בבעיות הרפואיות והמנטליות, כדאי לקחת ייעוץ של רופא גריאטרי על מנת להיות במעקב מבוקר על כך.

ייעוץ גריאטרי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא