ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

לקויות ראייה קיבלו התייחסות שונה ופתרונות שונים לאורך השנים. את הזכוכית המגדלת החליפו המונוקל ומשקפי המצבט, המשקפיים המודרניים החליפו אותם, ובמאה ה-20 הצטרפו לשורת הפתרונות גם עדשות מגע. ניתוח לייזר לתיקון ראייה או ניתוח להסרת משקפיים הוא הפתרון המתקדם ביותר לליקויי ראייה – נבחן למי הוא מתאים ואיך הוא פועל.

 

איך מתקנים את הראייה בעזרת לייזר?

הקרנית היא העדשה הטבעית של העין, ממש במיקום שבו מניחים עדשות מגע, מצויה הקרנית. הקרנית שקופה לחלוטין ומתחתיה ניתן לראות את הקשתית הצבעונית ואת האישון השחור. כאשר הצורה של הקרנית איננה מתאימה לראייה מצוינת, כלומר כאשר הקימור של הקרנית אינו מדויק, חווים זאת כקוצר ראייה או רוחק ראייה.  בביצוע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר משתמשים בקרן לייזר כדי לשנות את צורת הקרנית, על ידי הסרת השכבה החיצונית שלה או על ידי ביצוע חתוך בקרנית כדי לבצע בה שינויים.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

מה חשוב לדעת על ניתוח הסרת משקפיים

ישנן מספר עובדות שחשוב להכיר, אם שוקלים לבצע ניתוח תיקון ראייה בלייזר. העובדה הראשונה היא שניתוח כזה אינו מתאים לכל אחד. ניתוח לייזר מיועד למבוגרים עד גיל 65 עם עיניים בריאות וליקוי ראייה קל או בינוני.

ישנם גם מדדים פיזיולוגיים בנבדקים במרפאה וקשורים לצורת הקרנית. חשוב גם לזכור שלמרות שניתוח לתיקון ראייה נחשב לניתוח קל, נפוץ ובטוח, יש צורך בתקופת החלמה אחריו שבה עלולים לסבול מכאב, יובש בעיניים, ראייה מטושטשת ורגישות לאור.

 

ניתוח הסרת משקפיים – צעד אחרי צעד

בשלב טרום הניתוח, פוגשים רופא עיניים שמבצע בדיקות ומספק ייעוץ לגבי מידת ההתאמה לניתוח לייזר. לעתים יהיה צורך גם בבדיקות נוספות כדי לאשר את ההתאמה לניתוח. בימים שלפני הניתוח יש צורך בהפסקה זמנית של נטילת תרופות מסוימות וגם בהפסקה זמנית של עישון.

הניתוח עצמו קצר ואורך כרבע שעה עבור כל אחת מן העיניים. הניתוח מתחיל בהרדמה מקומית ולאחריה מתחיל המנתח ביצירת גישה לקרנית, הוא ממשיך בשינוי מדויק של צורת הקרנית בעזרת קרן לייזר ומסיים, אם יש צורך, בסגירת החתך.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

ומה אחרי הניתוח?

כאמור, ההחלמה מניתוח לתיקון ראייה דורשת מספר שבועות ולעתים אף חודשים אבל לא החלמה שמונעת ראייה באופן מלא. לאחר התאוששות קצרה מהניתוח, יש צורך בהמשך טיפול בבית בעזרת הימנעות מפעילות גופנית מאומצת והקפדה על טיפול בעזרת טיפות עיניים.

לאורך תקופת ההחלמה, הכאב ואי הנוחות יחלפו והראייה המטושטשת תהפוך לראייה מצוינת, ללא צורך במשקפיים ובעדשות מגע. חשוב לזכור שבמקרים מסוימים יש צורך לחזור על תהליך הניתוח לאחר תקופה, כדי לשמר את התוצאה.

 

לסיכום

ניתוח לייזר להסרת משקפיים לא מתאים לכל מבנה של עין וגם לא לכל מבנה של אישיות, אבל אם ראייה ללא משקפיים וללא עדשות מגע היא המטרה – ניתוח לתיקון ראייה יכול בהחלט להיות הדרך אליה.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא