שלא יגנבו מכם – 4 סימני זיהוי לגניבת מידע

לעסקים ולאנשים אינדיבידואליים יש פרטי מידע מסוימים שהם אינם מעוניינים לשתף עם הסביבה. לא סתם נאמר שידע הוא כוח, מכיוון שבאמצעות מידע ניתן לבצע פעולות רבות. גניבת מידע מאדם יכולה להוות איום על האדם באופן אישי, על מקום העבודה שלו או על עסק הנמצא בבעלותו. ישנם סימנים מסוימים שניתן לזהות באמצעותם גניבת מידע. הנה ארבעה מהם.

 

גניבת מידע

להתוודות לגניבת מידע זה לא דבר נעים במיוחד. אנשים יכולים לשמור פרטי מידע מסוימים מהזולת, כתוצאה ממספר סיבות. ניתן לשמור מידע אישי, שאתם לא מעוניינים שפרסום שלו יפגע בפרטיות שלכם או בחיים האישיים שלכם. מידע עסקי לעומת זאת, הוא מידע שהשמירה שלו מסייעת לעסק להתמודד בעולם התחרותי.

אנשים החווים גילוי חדש של גניבת מידע יכולים להיכנס לפאניקה. גניבת של מידע מסוים יכולה באופן חד משמעי למוטט את חייו של אדם מסוים, עם כל הצער שבדבר. כמו בכל מאורע מצער, מומלץ להקדים תרופה למכה. בעזרת סימנים שונים, תוכלו לזהות שמידע נגנב מכם ולפעול בהתאם.

 

גניבת מידע דרך מחשב

העידן הטכנולוגי גורם לנו להשתמש יותר ויותר במחשבים. בין אם מדובר על שימוש פרטי או שימוש כחלק מקריירה או עסק, אנו מאכסנים כמויות גדולות של מידע על המחשב יותר מאי פעם. מידע שרלוונטי למחשב יכול להיות סיסמאות שונות, מסמכים שונים, קבצים מסוימים או אפילו תוכנות מחשב מסוימות שנמצאות על המחשב.

גניבת מידע דרך מחשבים היא פרקטיקה שהפכה לנפוצה יותר, בעיקר בעולם הריגול התעשייתי. אם אתם שמים לב לבעיות שהמחשב שלכם מתחיל לעשות, כמו גלישה איטית ולא יציבה, ייתכן ופרצו לכם מרחוק למחשב. כמו כן, במידה ואתם לא מצליחים להיכנס לחשבונות מסוימים, עקב נעילות שלא היו קיימות בעבר או עקב סיסמאות שגויות, ייתכן ובוצעה פריצה מרחוק למחשב כדי לגנות מידע.

 

סימנים להאזנה

דרך נוספת לגנוב מידע היא באמצעות האזנות. האזנות לטלפון או מכשירי האזנה מסוגלים להקליט אדם מסוים פולט פרטי מידע מסוימים. כל עוד לא מתבצעת בדיקה ייעודית, אי אפשר לדעת האם מתקיימת האזנה. אם אתם מרגישים מסיבות כאלו או אחרות שמתבצעת האזנה, הזמינו חוקר פרטי כדי לבצע בירור וכדי לקבל תשובה חד משמעית.

 

גניבה של מידע פיזי

למרות הקידמה הטכנולוגית, מידע רב עדיין נשמר בצורה פיזית, באמצעות רשומות על נייר ומסמכים מודפסים. במקרים של פריצות לבתים או עסקים, ניתן לגנוב מידע ספציפי. אם חוויתם פריצה, בדקו באופן מידי האם המידע שאתם שומרים עדיין שמור במקומו.

 

התנהגויות חשודות

אם אתם שומרים על מידע מסוים מקולגות או מאנשים שאתם מכירים באופן אישי, סימן מחשיד לגניבת המידע יכול להיות התנהגות מוזרה של אותם אנשים קרובים אליכם, שאולי נחשפו אל המידע ומתנהגים בהתאם לגילויים החדשים שלהם.

גילוי חדש

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא