עבירות אלימות ב 2019

בשנתיים האחרונות מספר עבירות האלימות נמצא בעלייה, לפי הנתונים החלקיים שבידינו יתרחשו מספיק עבירות אלימות ב 2019 שימשיכו את המגמה, לאור העלייה הניכרת בכמות עבירות האלימות, המשטרה ובתי המשפט החלו להתייחס לתופעה בחומרה גבוהה יותר.

 

מהן עבירות האלימות

עבירות אלימות כוללות בתוכן עבירות רבות המוגדרות ככאלה בחוק הישראלי, עבירות אלימות מתחילות באלימות קלה יחסית שנגרמות ללא שום נזק למותקף ולתוקף ומגיעה עד לעבירת הרצח. בממוצע מדי שנה נפתחים בישראל כ-130 אלף תיקי עבירות אלימות. לפי הסטטיסטיקה הזאת אחד מכל 70 אזרחים היה מעורב באירוע כזה, כמובן שזה לא לגמרי מדוייק כיוון שחלק לא קטן מהעוברים על החוק עושים זאת מספר פעמים בשנה. (להלן עורך דין נוסף עורך דין מקצועי לענייני רשלנות רפואית).

 

ניתן לחלק את עבירות האלימות לארבע קטגוריות מרכזיות:

עבירות מין – עבירות מין נכללות תחת הגדרת עבירות אלימות, בתוך עבירות המין נכללות עבירות כמו אינוס, הטרדה מינית וביצוע מעשים מגונים או מעשי סדום. המחוקק הישראלי קבע עונשים חמורים על עבירות מסוג זה, העונש המינימלי הצפוי לאנס הוא 16 שנים, מי שביצע מעשה מגונה צפוי לעמוד בפני מאסר שינוע בין שנתיים ל-7 שנים ומי שבצע מעשה סדום צפוי לעמוד בפני מאסר מינימלי של 5 שנים שאף יכול להגיע גם ל-20 שנה במקרים חמורים.

עבירות המתה – תחת עבירות אלה נמצאות כל העבירות שבמסגרתן אדם איבד את חייו, גרימת מוות ברשלנות, רצח והריגה, העבירות הללו הן מהחמורות ביותר בספר החוקים הישראלי ומגולמים בהם עונשים כבדים לעבריינים, עונש המאסר על עבירת רצח הוא מאסר עולם, העונש על עבירת ההרג נע סביב 20 שנה ועונש המאסר על גרימת מוות ברשלנות הוא 3 שנים.

עבירות תקיפה – תחת עבירות תקיפה נמצא מגוון רחב של עבירות, המוטיב המרכזי בכולן הוא שאדם אחד הפעיל אלימות פיזית כלפי אדם אחר, תחת העבירות האלה נוכל למצוא את עבירות התקיפה, תקיפה בנסיבות מחמירות, שוד, תקיפת שוטר ועוד. העונשים על עבירות אלו משתנים ויכולים לנוע בין עונש שלא כולל תקופת מאסר ועד מאסר של 20 שנה.

אלימות במשפחה – את עבירות האלימות במשפחה נוטים להגדיר כקטגורייה בפני עצמה בגלל המורכבות באכיפתה ובמאפייניה,עבירות אלימות כלפי האישה והילדים יכולים לגרור עונשי מאסר כבדים ביחס לעבירות תקיפה אחרות ויכולות לגרור עונש מאסר של עד 10 שנים.

 

טיפול משפטי בעבירות אלימות

מי שמוצא עצמו עומד בפני אישום פלילי בעבירות אלימות יזדקק לייעוץ משפטי ברמה הגבוהה ביותר, בתי המשפט נוטים להחמיר עם החשודים בביצוע עבירות מהסוג הזה, לכן כדי שתוכלו להגן על עצמכם בצורה הטובה ביותר תזדקקו לעורך דין שמתמחה בעבירות אלימות. עורך הדין יוכל למצוא נסיבות מקלות למקרה שלכם, עדים שיסייעו לעדות שלכם ואף להציע פרשנות שתסייע לכם בבית המשפט באופן שיוביל לזיכוי מוחלט או לעונש מופחת משמעותית.

למידע נוסף בנושא משפט פלילי.

אישה קשורה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »