עבירות פליליות קלות: האם ניתן להתמודד ללא עורך דין?

ביצעתם עבירה פלילית קלה ונתפסתם? תוכלו להתמודד ללא עורך דין אך בהחלט לא כדאי

 

כנראה שניתן להגיד בפה מלא שרוב אזרחי ישראל שומרים חוק. לאף אחד אין כוונה לעשות דברים אשר עוברים על החוק, ובמקביל מנסים להימנע כמה שיותר מהגעה לבית משפט, מתשלום קנסות ובאופן כללי, שמירה על פרופיל נמוך. ברוב המקרים של ביצוע ותפיסה על עבירות פליליות, רבים מאתנו ודאי יפנו לעורך דין פלילי על מנת לקבל סיוע משפטי ליעוץ. אך מה לגבי עבירות פליליות קלות?

 

עבירות פליליות קלות

כאשר אתם שומעים מושג זה ודאי עולה לכם ישר לראש עבירות תנועה קלות אשר העונש עליהן הוא קנס כספי הוא אפילו גם כמה נקודות לרישום המשטרתי. אלו אכן עבירות קלות אך הן עבירות תנועה. עבירות פליליות קלות יהיו עבירות אשר לא גרמו לנזק לחיי אדם ולרכוש ובהתאם גם העונש עליהם יכול להסתכם בקנס כספי ואזהרה לעתיד.

 

יעוץ וייצוג עורך דין

ההחלטה באם לשכור או לא, את שירותיו של עורך דין כנראה מונעת משני צדדים עיקריים והם היכולת להתמודד לבד אל מול העלות הכספית. בסוף, אם יעוץ וייצוג משפטי היה תמיד בחינם, לא משנה מה העבירה ומה אורך המשפט כנראה שאף אחד מאתנו לא היה בוחר להופיע בבית משפט לבד ולייצג את עצמו.

 

ייצוג עצמי בבית משפט

באופן עקרוני ניתן להופיע בבית משפט ללא ייצוג של עורך דין כך שאתם מייצגים את עצמכם במשפט. זכות זאת לא תקפה לבעלי מוגבלויות פיזיות ותקשורתיות אשר מונעות מהם לתקשר בצורה תקינה, וכן גם לקטינים אשר מחויבים על פי חוק בייצוג עורך דין. מלבד מקרים אלה אתם בהחלט רשאים להתמודד עם עבירות קלות ללא עורך דין.

 

מקצוע נשלט על ידי בעל מקצוע

ישנם הרבה דברים בחיים שלנו אשר אנחנו לא זקוקים לבעלי מקצוע על מנת לבצע אותם, אך תשימו לב שלרוב מדובר בעשייה יומיומית כחלק משגרת היום שלנו. כאשר מדובר במקרים מסובכים יותר אנחנו נזמין להם בעל מקצוע, גם אם זה אומר לשלם יותר. בפועל, אנחנו משלמים יותר על בעל מקצוע (לעומת אם היינו עושים את העבודה בעצמנו) אך בהתאם מקבלים עבודה איכותית הרבה יותר אשר תמנע מאיתנו להוציא כסף נוסף בעתיד על תיקון העוול שעשינו.

 

עורך דין בבית המשפט

בסוף, עורכי דין לומדים שנים רבות על מנת להתמקצע במקצוע הזה. גם אם מדובר בעבירה קלה לא כדאי לבחור בייצוג עצמי, עורך דין מכיר את החוק על בריו והוא מוסמך ומקצוען בייצוג במשפט על מנת לשרת את האינטרסים שלכם. עבירות קלות אמנם נראות כפשוטות להתנהלות מולן אך העונש עליהם לפעמים מוגזם ואתם, מעצם היותכם לא עורכי דין, אפילו לא תדעו.

לקביעת פגישת ייעוץ, מומלץ לבקר באתר של עורך דין פלילי אלון ארז, המתמחה בנושא העבירות פליליות.

פלילי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »