העונש על נסיעה נגד כיוון התנועה

חלק מכללי הנהיגה הבסיסיים הוא הכלל המורה על כיוון התנועה, וזאת על מנת להסדיר את התנועה ולמנוע תאונות דרכים. נהיגה בניגוד לכיוון התנועה מהווה עבירת תנועה אשר עלולה להוביל לתאונות דרכים מורכבות. זאת היות והנהגים הנוסעים עם כיוון התנועה יהיו מופתעים ולא תמיד יצליחו לסטות מהדרך. אז מהו העונש על נסיעה נגד כיוון התנועה ומה כדאי לעשות אם נתפסתם נוהגים נגד כיוון התנועה?

 

הוראת כיוון התנועה

כאמור, הוראת כיוון התנועה הינו אחד הכללים הבסיסיים בחוקי התעבורה. מטרת תמרורי וחוקי הוראת התנועה היא להסדיר את התנועה ובכך לדאוג לבטיחותם של הנוהגים והנוסעים בכבישים ולמנוע תאונות דרכים. הקפדה על נסיעה בכיוון התנועה הינו דבר הכרחי וחשוב לשמירה על בטיחותכם וכן על מנת להימנע מענישה. למידע נוסף על הוראת כיוון התנועה ועל נסיעה נגד כיוון התנועה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד יערית אוליאל.

 

הסכנה שבנסיעה כנגד כיוון התנועה

כאמור, נסיעה כנגד כיוון התנועה הינה דבר מסוכן. כאשר אדם נוהג נגד כיוון התנועה הוא עלולה להפתיע נהגים אחרים אשר במקרים רבים לא יצליחו להגיב בזמן או לסטות מהדרך. במקרים כאלה עלולה להתרחש תאונה חזיתית מסוכנת ואף קטלנית, והדבר עלול להוביל אף לתאונת שרשרת.

 

מהו העונש על נהיגה כנגד כיוון התנועה?

במידה ונתפסתם נוהגים כנגד כיוון התנועה אתם עלולים לעמוד בפני ענישה של קנס כספי בשווי 500 שקלים ורישום של 6 נקודות תעבורה. ענישה זאת נחשבת לענישה קלה היות ומדובר בעבירת תעבורה שאינה חמורה, אך עדיין מדובר בצבירת נקודות תעבורה. צבירת נקודות תעבורה יכולה להיות בעיתית עבורכם בעתיד ואף להגביל את רישיונכם.

 

מה יקרה אם אצבור נקודות?

כאמור, בעבירה של נהיגה נגד כיוון התנועה אתם עלולים לעמוד בפני צבירה של 6 נקודות תעבורה. צבירת הנקודות עלולה להוביל לענישה חמורה ואף להגבלת רישיונכם כך ש: אם צברתם בין 12 ל-24 נקודות תצטרכו לעבור קורס נהיגה נכונה על מנת לחזור לנהוג, ואם צברתם 24-34 נקודות תעברו קורס דומה אך מתקדם. במידה וצברתם 36 נקודות ומעלה, תקבלו שלילת רישיון של 3 חודשים ותצטרכו לעבור מבחן תיאוריה ומבחן מעשי מחדש.

 

מה כדאי לעשות אם נתפסתי נוהג נגד כיוון התנועה?

במידה ונתפסתם על עבירת נהיגה כנגד התנועה מומלץ להתייעץ עם עורך דין באופן מידי. עורך הדין ידע להבין את נסיבות העבירה ובמידת האפשר אף להפחית את הקנס או לבטל את הנקודות. כמו כן, במידה והעבירה בוצעה בשל הוראה לא ברורה, מומלץ לצלם את סביבת האירוע.

 

לסיכום – העונש על נהיגה נגד כיוון התנועה ומה כדאי לעשות?

הענישה על נהיגה נגד כיוון התנועה עומדת על קנס של 500 שקלים וצבירה של 6 נקודות. במידה ונתפסתם, מומלץ להיעזר בעורך דין.

עונש על נהיגה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »