איך להימנע מעיקול המשכורת בעת חוב?

התעוררתם בבוקר וקיבלתם הודעת התראה על עיקול משכורת? הדבר עשוי להפחיד אנשים רבים ובצדק. רוב האזרחים מתקיימים מהמשכורת החודשית שהם מקבלים. באמצעותה הם יכולים לשלם חשבונות ולשרוד מזון. לא כל אחד יכול לקבל הודעה על עיקול המשכורת שלו. משכורת מעוקלת במקרים בהם לאדם מסוים יש חוב. איך ניתן להימנע מעיקול המשכורת בעת חוב? תשובות במאמר.

 

מתי יכולים לעקל לי שכר?

אולי תופתעו לשמוע, אבל עיקול שכר הוא לא דבר מסובך מדי עבור גופים שונים מטעם המדינה. המדינה מפעילה פרקטיקה של עיקול שכר במקרים בהם אדם מסוים נכנס לחוב. הרעיון הוא להסב את תשומת ליבו של החייב באמצעות פעולת העיקול. מכיוון שמשכורת היא דבר כל כך מהותי, עיקול שלה עשוי לזרז את תשלום החוב.

אחד הגופים למשל שמשתמשים בשיטה של עיקול משכורת הוא הוצאה לפועל. זהו גוף מטעם המדינה, שאמור לדאוג לגבייה של חובות אשר נקבעו בבתי המשפט השונים של מדינת ישראל. הוצאה לפועל יכולה לעקל את השכר של אדם באמצעות צו עיקול משכורת. ניתן לקרוא עוד על עיקול שכר והוצאה לפועל באתר על עו"ד דניאל ינובסקי.

 

האם מעקלים את כל השכר?

המטרה של עיקול השכר היא לדחוק את החייב לפינה ולגרום לו להבין שהוא צריך להתחיל להסדיר את החוב שלו לנושה. למרות זאת, במרבית המקרים אסור לעקל את כל השכר שמקבל אדם. מכיוון שהשכר הוא האמצעי הכספי העיקרי להתקיימות, עיקול של כל השכר לבן אדם מסוים יכול למנוע ממנו התקיימות בסיסית.

עיקול של כל השכר מתבצע במקרים של חוב עקב מזונות. אם החייב הוא בן או בת זוג, והנושה הוא בת או בן הזוג של החייב, המחויב בתשלום מזונות עקב פסק דין של בית משפט, ניתן יהיה לעקל את כל המשכורת שלו כדי לשלם באמצעותה את המזונות. במקרים האחרים, החוק קובע מהו הסכום שיושאר לחייב לאחר עיקול השכר, כנגזרת ממצבו המשפחתי.

 

בקשה לביטול עיקול משכורת

מי שקיבל הודעה על עיקול משכורת, צריך בראש ובראשונה לפנות אל ההוצאה לפועל. מכיוון שעיקול משכורת היא פרקטיקה שנועדה לזרז את החייב בתשלום החוב, הבקשה לביטול עיקול המשכורת צריכה להיות מנומקת ולהראות על כוונה ממשית לתשלום החוב.

 

הגעה להסדר תשלומים

הסדר תשלומים הוא הדרך הטובה ביותר לבטל עיקול משכורת, או להימנע ממנו לחלוטין. הסדר תשלומים נעשה בין החייב לנושה, בו הם מסכמים כיצד יועברו התשלומים – באיזה אופן ובלוחות זמנים. הצגת הסדר תשלומים להוצאה לפועל תבטל את עיקול המשכורת בסבירות גבוהה.

 

התייעצות עם עורך דין הוצאה לפועל

גם כאשר מנסים להגיע להסדר תשלומים וגם כאשר מגישים בקשה לביטול עיקול שכר, מומלץ להיוועץ עם עורך דין הוצאה לפועל. עורך דין כזה ידע אילו נימוקים להכניס לבקשת הביטול ויוכל להמליץ על הסדרי תשלומים אפשריים ונוחים לחייב.

חוֹב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »