פטור ממס הכנסה – התקנות החדשות שחשוב שתכירו

רשות המיסים מעניקה פטור ממס הכנסה לזכאים בגין מחלה, נכות, השכרת דירה, עובדי משמרות במפעלי תעשייה, נכי צה"ל והטבות לחיילים משוחררים. המאמר יפרט את התקנות החדשות לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

חליתם? בדקו זכאותכם לפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה עקב מחלה ניתן לחולי לב הלוקים במחלות כגון התקף לב, דלקת בשריר הלב ועוד. גם מחלת ריאות, סוכרת, פרקינסון, טרשת נפוצה, אי ספיקת כליות, אנשים שעברו אירוע מוחי, לסובלים מדום שינה, לסובלים מהשמנת יתר, בעיות אורטופדיות ולחולי סרטן בשנה הראשונה למחלה או באופן קבוע.

את הפטור ניתן לקבל רטרואקטיבית עד 7 שנים אחורה במידה וחליתם בתקופה זו. בכל הקשור למחלות לא רק מגיע פטור ממס הכנסה אלא גם זכויות רפואיות כמו קצבת נכות ותוספת על הוצאות מיוחדות כאשר זקוקים לעזרה 24/7 בשל חוסר תפקוד.

 

פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים

הזכאים לפטור ממס הכנסה הם נכים לצמיתות שנקבעה להם דרגת נכות של 90% בתנאי שהם עובדים וההכנסה שלהם חייבת במס. במידה ויש מספר ליקויים וניתנת נכות על כולם נכות של 90% אחד הליקויים צריך להיות בדרגה של 40% על מנת לקבל את הפטור. מי שיש לו נכות של 100% יקבל את הפטור במידה והדרגה נקבעה על ליקוי אחד.

בדומה, ניתן גם לקבל פטור ממס הכנסה באותם תנאים על נכות זמנית לפחות של 185 יום. ניתן לקבל את הפטור רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. כמו כן, לקויי ראייה או עיוורים זכאים לפטור ממס הכנסה כנגד הצגת תעודת עיוור או תעודת לקות ראייה.

 

אילו נכויות מזכאות בפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן על נכות כללית, נכות מפגיעה בעבודה, נכות של ילד, נכי צה"ל, נכי המלחמה בנאצים, ניצולי שואה, נפגעי פעולות איבה ונפגעי גזזת. במידה ואדם העונה על התנאים מגיש בקשה לפטור ממס הכנסה והולך לעולמו לפני ההחלטה, מס הכנסה ממשיך לטפל בבקשה ומעניק את הפטור ליורשים שלהם. לא מדובר בפטור להכנסות של היורשים אלא החזרי מס על ההכנסות של הנפטרים שהתקבלו לאחר פטירתם.

 

פטור ממס הכנסה למשכיר דירה

על פי תקנות מס הכנסה אדם שמשכיר דירה לצורך מגורים יקבל פטור של 100% ממס הכנסה על הכנסה זו. התנאי הוא שהשכרת הדירה לא תהיה יותר מ-5,196 ₪ לחודש. אם מדובר בסכום גבוה יותר ועד 10,392 לחודש, משכיר הדירה יוכל לקבל פטור חלקי מתשלום מס הכנסה.

יש לממש את הזכאות אחרת משלמים מס כי השכרת דירה נחשבת להכנסה. בנוסף, אדם שמגיע לגיל 65 ומשכיר את דירתו מאחר והוא עובר להתגורר בדיור מוגן, יהיה רשאי לקבל פטור על ההכנסות מהשכירות. מדובר על פטור של 50% מהסכום אותו הוא משלם לדיור המוגן.

פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »