צוואה על ירושה עתידית: איך עושים זאת בדרך הטובה ביותר

צוואה היא מסמך חוקי המאפשר לבעליו לקבוע מראש מי יקבל את רכושו והונו לאחר מותו.

במדינת ישראל נהוג לערוך צוואות בהתאם לרצונו האישי של המצווה, בחירותיו והעדפותיו האישיות, כדי שלאחר מותו יעשה ברכושו והונו בדיוק מה שהוא ביקש כאשר היה בחיים.

יחד עם זאת, מדינת ישראל מאפשרת גם לבטל צוואות, אם קיים חשש שהן נערכו שלא כדין, או שחל פגם מהותי באופן העריכה שלהן.

 

אז מה חשוב לדעת על עריכת צוואות כדי להבטיח כי רצון המצווה יעשה בבוא הזמן?

מתי חייבים לערוך צוואה?

עריכת צוואה אינה חובה. למעשה ,אתם יכולים להוריש את כל הונכם ורכושכם לאנשים היקרים לכם גם בלי צוואה, שכן חוק הירושה בישראל קובע כי בהיעדר צוואה, יחולק הרכוש בין קרובי המשפחה הקרובים לכם ביותר לפי חלוקה מוגדרת בחוק.

יחד עם זאת, החלוקה המוגדרת בחוק לא תמיד מתאימה לכל אחד, למשל כאשר אדם רוצה להוריש את כספו דווקא לחברים קרובים, לחיות המחמד שלו, לארגון צדקה, או אף לקרובי המשפחה שלו, אבל באופן שונה מזה המוגדר בחוק.

בנוסף, צוואה ערוכה היטב מסייעת למנוע מלחמות ירושה קשות, סכסוכים בין בני משפחה וכן כדי להקל על חלוקת הרכוש והממון במקרה של ריבוי נכסים. לכן היא נפוצה ומקובלת מאוד.

 

אופן עריכת הצוואה

בישראל קיימים 4 סוגים של צוואות חוקיות:

צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה, צוואה בפני רשות, צוואה בפני עדים.

הנפוצה שבהם היא צוואה בנוכחות שני עדים, המאפשרת למצווה לחתום על הצוואה בנוכחות עדים, שיכולים להעיד במידת הצורך לאחר מותו כי מדובר בצוואת אמת.

יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי קיימים כללים נוקשים וברורים לעריכת צוואות מכל הסוגים, אשר אם לא תיישמו אותם באופן מדויק, עלולים להביא לביטול של הצוואה.

משום כך, למרות שבמקרים רבים אין חובה להשתמש בשירותיו של עו"ד צוואות לצורך עריכת צוואה, מומלץ מאוד לעשות כן, כדי למנוע טעויות ואת האפשרות לערעורים, מלחמות וביטולים.

לבסוף, יש לתת את הדעת על המקום בו תישמר הצוואה עד שיגיע הזמן ליישם אותה.

אפשר לשמור אותה בבית, או בבית אבות, במשרד, או בכספת בבנק, אם כי האפשרות הבטוחה ביותר היא לשמור את הצוואה המקורית בבית המשפט, לקבל את האישורים הנדרשים ולשמור העתק שלה במקום בטוח נוסף.

בכל מקרה חשוב ליידע את הקרובים היכן הצוואה שמורה, כדי שיוכלו לאתר אותה בקלות כאשר יעלה הצורך.

 

לסיכום

כתיבת צוואה היא עניין רציני ולכן כדאי להתייחס אליה בהתאם. הקפדה על כל הכללים היא חיונית כדי שבבוא היום – הצוואה תהיה קבילה וחוקית, ללא אפשרויות ערעור, או ביטול.

כדי להבטיח ביצוע מלא של רצון המצווה, מומלץ לפעול בעזרת עו"ד צוואות מורשה, שיכול להגן על זכויות המצווה ולהבטיח כתיבת צוואה חוקית.

לפרטים נוספים והתייעצות עם עורך דין צוואות וירושות, ניתן לבדוק באתר https://brunolaw.co.il.

writing-1209121_640 (1)

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »