צ'ק ליסט לבניית אקווריום מפואר בבית

בשביל לבנות אקווריום מפואר בביתכם, תצטרכו להשקיע קודם כל בתכנון מיטבי שלו. ישנם המון מרכיבים שצריך לקחת בחשבון ולהתייחס אליהם במהלך הבנייה והתכנון של האקווריום. לא מדובר במשהו שכדאי לקחת בקלות יתר, מדובר בתחום שלם מלא אפשרויות והרבה דברים מרכזיים שחשוב להכיר ולדעת. בכדי לעשות את זה נכון. אז לפניכם תמצאו, מה חשוב לדעת ולעשות בבניית אקווריום מפואר בבית.

 

אקווריום מפואר

לבנות אקווריום מפואר ומרשים בביתכם זה ממש כמו להוסיף תכשיט לבית, אך חשוב להבין שמדובר בכל זאת במיכל זכוכית עם כמות גדולה של מים ואם לא תוודאו שאתן רוכשים את כל החלקים האיכותיים ביותר, הוא עלול להישבר. תמצאו את כל הדברים הטובים ביותר במקומות כמו חנות חיות בכפר שמריהו ורבים אחרים, שיציעו לכם את מיטב האפשרויות.

 

תכנון הבנייה

  • זכוכית האקווריום – בחלק זה צריך להתייחס לעובי ולגימור של הזכוכית, אם לאקווריום יש חיזוקים או כתר, אז תוכלו להידרש לעובי דק יותר לעומת אקווריום בלי החיזוקים האלו. אך שימו לב שאם מדובר באקווריום גדול במיוחד באורך של מאה שמונים סנטימטרים או יוצר, תהיו חייבים להוסיף חיזוקים.
  • בסיס מתכת – לאקווריום בונים בדרך כלל בסיס מתכת ועל פניו יש אפשרות ליצור כל מיני גמורים שונים, עץ, גבס, הכל בהתאמה למה שיתאים לעיצוב שאתם מתכננים.
  • מיכל סאמפ – לרוב אם מדובר במים מלוחים בעיקר, יש צורך במיכל נוסף למיכל הראשי, שהיה ממוקם מתחת לאקווריום ובו יהיו מונחים של המסננים ומפרק החלבונים. מיכל זה נקרא מיכל סאמפ, והוא צריך להיות בנפח של כעשרה אחוזים מהאקווריום.

 

תכנון מערכות

כשאתם מתחילים לחשוב על ציוד לאקווריום  כדאי להתחיל מתכנון מערכת הסינון, במים מתוקים יש שתי אופציות, פילטר חיצוני או תא ביולוגי שחוצץ בתוך האקווריום. בנוסף, מערכות חשובות להוספה למים מלוחים , פורק חלבוני, מערכת פיצוי אידוי בכדי שפורק החלבונים יעבוד טוב, מקרר לאקווריום, משאבות ליצירת זרימה חוזרת ומערכת תאורה.

 

ציוד חובה

  • מיכל אקווריום – אם אתם מתחילים בתחום, שימו לב שכדאי לכם מיכל של עד מאה ליטרים, ובהמשך עם הניסיון תוכלו להתקדם.
  • פילטר – נועד בכדי לנקות את המים באופן חוזר, עוצמת הפילטר נקבעת על פי גודל המיכל ובעלי החיים שנמצאים בו.
  • גוף חימום – רוב דגי הנוי רגילים לתנאי טמפרטורה ספציפיים, בכדי לווסת את חום המית גם בתקופות השנה המתחלפות, חשוב מאוד שיהיה לכם גוף חימום.
  • משאבת אוויר – המשאבה מספקת אוויר למים ועוזרת לדגים לנשום בנוחות.
  • תאורה – הרבה פעמים מומלץ להוסיף גופי תאורה שידמו את סביבת החיים הטבעית של הדגים, אור שמש.
  • מזון איכותי – דבר נוסף וחשוב מאוד, לדאוג לספק לדגים אוכל איכותי שיעניק להם אנרגיות וישמור על בריאותם.

 

שמרו על בטיחות

עכשיו כשאתם יודעים את כל הדברים החשובים לבניית אקווריום מפואר בביתכם, נשאר רק לזכור לנהוג בזהירות. האקווריום מלא במכשירי חשמל, וחשוב להקפיד לבדוק את תקינות הציוד מדי פעם. זכרו שמדובר בתערובת של מערכות, ולפני שתנסו לבדכם, חשוב גם להתייעץ ולקבל הדרכה מאיש מקצוע כדי שתוודאו שהכל תוכלו לעשות בלי בעיה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא