ספורט, תזונה ופעילויות: מה חשוב שיהיה בבית אבות?

בתי אבות הופכים לבתיהם של אנשים יקרים רבים למשך תקופה ארוכה. לכן חשוב שהם לא יספקו רק את הדברים הבסיסיים שכוללים מקום לינה וטיפול רפואי, אלא יעניקו מענה כולל לרווחתם של הדיירים, כך שאיכות חייהם לא תיפגע, ואף תשתפר. מענה כזה כולל ספורט, תזונה ופעילויות שונות בחיי היומיום. אז מה באמת חשוב שיהיה בבית אבות? נסקור את הדברים במאמר שלפניכם.

 

פעילות גופנית וספורט

לפעילות גופנית יש תפקיד משמעותי בבריאות וברווחה של דיירים בבית אבות. פעילות זו יכולה לכלול שיעורי התעמלות, שחייה, ריקוד וכל פעילות אחרת שאנשים יכולים ליהנות ממנה וכוללת בתוכה הנעה של הגוף. פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת ואוסטאופורוזיס, יכולה לחזק את השרירים ושיווי המשקל ויכולה לפתח גם את המוח. ידוע שלפעילות גופנית יש גם יתרונות נפשיים והיא יכולה לעזור להפחית תסמינים של דיכאון וחרדה.

בנוסף, ספורט יכול לעזור גם לדיירים לתקשר אחד עם השני ולפתח חברויות. דבר זה מפיג בדידות ועוזר לאנשים להרגיש חלק מקהילה- דבר שהכרחי בבית אבות. זה יכול גם לקדם את עצמאותם של הדיירים ולעזור להם במשימות אחרות שהם צריכים לבצע. בקיצור, יש בעיקר יתרונות, אז אם אתם מחפשים בית אבות בנהריה, בתל אביב או בכל מקום אחר – ודאו שהוא מציע פעילויות כאלה.

פעילות גופנית וספורט

תזונה

תזונה נכונה ומאוזנת היא חיונית בבתי אבות. דיירים יכולים להגיע עם מחלות ומצבים בריאותיים משתנים שמצריכים דיאטות והתאמות, וגם אם מדובר באדם בריא לחלוטין- תפריט שכולל את כל אבות המזון הוא הכרחי לצורך שמירה על בריאות תקינה. תזונה נכונה יכולה לסייע במלחמה במחלות, בחיזוק מערכת החיסון ובהענקת אנרגיה מספקת לצורך עיסוק בפעילויות שונות.

גם ניהול המשקל הוא חשוב מאחר ובגילאים מבוגרים יותר אנשים נוטים לעלות יותר במשקל דבר שעשוי להיות מסוכן במקרים מסוימים. על כן כשאתם בוחנים בתי אבות חשוב לבדוק שהם מציעים 3 ארוחות בריאות ביום, שמוכנות במקום, ושהן ניתנות להתאמה לצרכים דיאטטיים שונים.

 

פעילויות ופנאי

פעילויות ואפשרויות לבילוי בשעות הפנאי הן משמעותיות מאוד בבתי אבות והן מהוות מסגרת עבור הדיירים, שלרוב לא עוסקים בדברים אחרים. פעילויות אלה יכולות לכלול סדנאות אומנות, הרצאות על ידי מומחים בתחומים שונים, הקרנות סרט ועוד. זה יכול לספק להם גירוי מנטלי מה שישמור על מעורבות קוגניטיבית, זה יכול לעזור להם להתקדם חברתית ולבנות קשרים משמעותיים, וזה יכול לשפר את מצב הרוח והתחושה הכללית שלהם כך שהם יהיו מסופקים מחיי היומיום.

 

לסיכום

בבתי אבות חשוב שיהיו דברים שהם מעבר לבסיס- כך שהדיירים יוכלו ליהנות מחיים פעילים, טובים, נעימים ובריאים. שילוב של תזונה, ספורט ופעילויות פנאי שונות בחיי השגרה בתי אבות יכול לייצר את הסביבה הנכונה עבור הדיירים.

בית אבות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא