רוצים לעבוד בחינוך אך לא בתור מורה – הכירו את האופציות

לעבודה בחינוך יש הרבה מאוד יתרונות. תחושת השליחות, החופשות הנוחות והקביעות בעבודה הם רק חלק מהרווחים שאותם תוכלו להפיק מהעבודה במערכת החינוך. יחד עם זאת, העמידה מול כיתה לא מתאימה לכל אחד, ולכן חשוב להכיר את האופציות האחרות שיש לעבודה בחינוך. אנחנו כאן כדי לספר לכם על אותן אופציות ולעזור לכם לבחור אחת שתתאים לכם.

 

עבודה במערכת החינוך

עבודה בתור מורה לא מתאימה לכל אחד, גם אם חינוך הוא הדבר שהכי מעניין אתכם. זו בדיוק הסיבה שכדאי להכיר אופציות כמו ניהול מערכות חינוך, או אפילו אפשרויות שונות בעולם המחקר.

אם אתם מרגישים שחינוך בוער בכם, או שבמשך כמה שנים הייתם מורים, אבל עכשיו אתם מחפשים אתגר אחר בתחום, תואר שני בחינוך או ניהול יכולים להיות אופציות נהדרות. כאן נספר לכם על היתרונות של התחומים הללו.

לעבוד בחינוך

ניהול

האפשרות הראשונה לעבוד במערכת החנוך ולא בתור מורים היא לנהל מערכת חינוכית. משרד החינוך נמצא במצוקה גדולה מבחינת מנהלי בתי ספר ומוסדות חינוך. מדובר על עבודה מאתגרת במיוחד, לאור העובדה שכישורי ניהול שונים לגמרי מאשר כישורי הוראה. אם אתם מרגישים שיש לכם מה לתרום בתחום החינוך, אבל גם ניהול הוא לא דבר שזר לכם, בהחלט כדאי לחשוב על זה.

בניהול של מערכת חינוכית תוכלו לפגוש גם את העבודה החינוכית, לעבוד עם אנשים ולהניע תהליכים חינוכיים רבים, אך בסופו של יום גם אתגרים ניהוליים רבים יהיו מונחים על השולחן שלכם. השגת תקציבים, תכנון ארוך טווח וניהול צוות יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהעבודה שלכם.

 

מחקר בתחומי החינוך

תחום החינוך מספק לנו הרבה מאוד שאלות והדרך הנכונה לענות עליהן היא בעזרת מחקרים שנעשים באקדמיה. היתרון במחקר הוא שגם אם אתם לא מרגישים שיש לכם את היכולת או הרצון לעמוד מול כיתה, אבל חינוך הוא תחום שמעניים אתכם, המחקר מאפשר לכם למצוא את המקום שלכם. במחקר תבחרו נושא שמעניים אתכם, ולאורך זמן תנסו לגבש מסקנות לגביו.

כדי להגיע למחקר בישראל, אתם חייבים קודם כל לעשות תואר שני. התואר השני מתחיל בצורה דומה לתואר הראשון, כלומר עם קורסים בנושאים שונים אך חלקו השני והמרכזי מוקדש כולו לעבודת מחקר מעמיקה. העבודה הזו תפתח לכם פתח לעולם המחקר, שאותו תוכלו להמשיך אם תבחרו לפנות ללימודי דוקטורט.

 

לסיכום

עבודה במערכת החנוך לא חייבת להיות דווקא בעמידה מול כיתה בתור מורה. ניהול מערכת חינוכית הוא אתגר לא קטן, וכדי לעמוד בו בהצלחה תצטרכו קודם כל ללמוד ניהול מערכות חינוכיות. במידה והעולם המחקרי מעניין אתכם, יש הרבה מאוד מה לחקור בתחום החינוך, אבל כדי להגיע לשם צריך קודם כל לעשות תואר שני בתחום. לא משנה באיזו אופציה תבחרו, החינוך יהיה עיסוקכם המרכזי.

לעבוד בחינוך

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא