רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה להם רשלנות מצד צוותים רפואיים. רשלנות זו עשויה לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים והתוצאה שלה עשויה להוביל לפגיעה משמעותית באורח חייו של המנותח. יצאנו לבדוק מה חשוב לדעת על רשלנות מסוג זה וחזרנו עם האינפורמציה שאתם חייבים להכיר. הישארו כאן ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.

 

ההגדרה של רשלנות רפואית בניתוח

חשוב שתכירו בהגדרה המשפטית של המושג "רשלנות רפואית בניתוח" רגע לפני שנציג את המידע הנרחב בנושא. נסביר שהכוונה לפעולות רפואיות שבוצעו באופן רשלני על ידי מי מהצוותים הרפואיים שלקחו חלק בטיפול של המנותח. מטופל שחווה תרחיש שכזה וגילה שאירע לו נזק בעקבות הרשלנות, צריך לתבוע את המכון הרפואי, כדי לקבל פיצויים.

כִּירוּרגִיָה

זה לא קל להוכיח רשלנות מסוג זה

מי שמכיר את תחום הרשלנות הרפואית מקרוב, יידע לומר לכם גם מתוך שינה שזהו תחום מורכב במיוחד. צריך לעבוד קשה, כדי להוכיח שאכן אירעה רשלנות רפואית בניתוח. אתם יכולים להיות רגועים בהקשר זה. שכן, פעולתה ההוכחה לא מוטלת עליכם, אלא על עורך דין שתמנו לתפקיד זה. עורך הדין יבדוק בין היתר את הפרטים הבאים באופן מעמיק, כדי שניתן יהיה להוכיח בבית המשפט שאכן אירעה רשלנות:

  • התרשלות: צריך להציג הוכחה שמראה שהייתה התרשלות במהלך הניתוח
  • נזק: במקרים מסוימים יש להציג את הנזק שאירע למטופל בעקבות ההתרשלות
  • חובת הגילוי: על הרופא להציג בפני המטופל את כל הפרטים החשובים שנוגעים לניתוח שהוא צפוי לעבור, כדי שזה יוכל להחליט אם הוא רוצה לעבור את הניתוח או לא

 

המקרה הנפוץ ביותר של רשלנות רפואית בניתוחים

רשלנות רפואית שמתקיימת במהלך ניתוח עשויה לבוא לידי ביטוי במהלך ניתוח שמתבצע באופן שאינו סטרילי. אם תרחיש זה הוביל להתפתחות של זיהום, המטופל יכול לתבוע על רשלנות רפואית. תרחיש נוסף של רשלנות מסוג זה עשוי להתקיים במידה והרופא המנתח ביצע כריתה של איבר שגוי.

 

הידעת? הרשלנות עשויה להתקיים גם לאחר הניתוח

נהוג לסבור שרשלנות רפואית בניתוח מתרחשת אך ורק במהלך ביצוע הניתוח עצמו. אנחנו כאן כדי לומר שאין זה נכון. שכן, יש מי שעברו רשלנות רפואית לאחר הניתוח. התרחיש יכול להתקיים למשל  בעקבות שחרור מוקדם מידי של המטופל שגרם לנזקים קשים.

 

השורה התחתונה

רשלנות רפואית בניתוח עשויה לקרות לכל אחד ואחת מאתנו. מי שחוו רשלנות מסוג זה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שעוסק בדיני נזיקין. שכן, זה יבחן באדיקות את שאירע לפני, במהלך ואחרי הניתוח, כדי לבדוק אם אירעה רשלנות. אם יתגלה שיש עילה לתביעה, הוא יעניק ליווי משפטי, כדי שניתן יהיה לקבל פיצויים על עוגמת הנפש והטיפולים שצריכים להתבצע בעקבות המקרה.

כִּירוּרגִיָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »