רשת או דוקרנים? כך תדעו להחליט

מצאתם את עצמכם רודפים אחרי יונים שמקננות בביתכם ולא מוכנות לעזוב? הפתרונות המתקדמים בשוק כוללים מגוון מוצרים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם המטרד. הנפוצים שביניהם הם רשת נגד יונים ודוקרנים נגד יונים. שני האמצעים הללו ניתנים לתפעול באופן עצמאי ואינם מחייבים טיפול של איש מקצוע. אבל מה מביניהם הוא יותר טוב ויעזור לכם עם הבעיה הנקודתית בבית? במאמר זה נעזור לכם להחליט מה עדיף – רשת או דוקרנים.

 

רשת נגד יונים

רשת נגד יונים מגנה על אזורי המחייה שלנו ומונעת מהיונים לבנות קן קרוב מידי אל הבית. הרשת יעילה בחללים גדולים ולפני ההתקנה יש למדוד את האזור ולגזור את הרשת בהתאם. שימו לב שבעת התקנת הרשת, יש לוודא כי הרשת אינה רפויה. שכן, היא עלולה להיקרע ואף ללכוד בתוכה יונים למוות. אלו הן הרשתות הנפוצות:

  • רשת שקופה ניילון – הרשת עשויה ממונופיל שמגיע בסוגי עובי שונים. העובי הדק ביותר הוא 0.3 מ"מ והעובי העבה והחזק ביותר הוא 0.8 מ"מ. ההמלצה הרווחת בקרב מרחיקי יונים היא רשת 0.7 מ"מ. מדובר בניילון, אבל עובי של 0.7 מ"מ יכול להחזיק עד 22 ק"ג מבלי שיקרע או שמזג האוויר יזיק לו.
  • רשת שקופה פלסטיק – הרשת עשויה מפוליאתילן. בעבר הרשת הזו הייתה נפוצה, אך עם השנים התגלה כי הרשת דליקה ועלולה לגרום לאש ובשל כך רבים מעדיפים לא להשתמש בה. רשת הפלסטיק העשויה מפוליאתילן דומה לרשת הניילון העשויה מונופיל.
  • רשת מתכת – מדובר ברשת מאסיבית וכבדה חסינת אש ומתאימה לחללים סגורים עם טמפרטורה גבוה במיוחד, בעיקר למתחמי עבודה ומפעלים. החסרונות של הרשת הזו הן שהיא בולטת לעין ויש להחליפה מידי כמה זמן בעקבות חלודה.

 

דוקרנים נגד יונים

דוקרנים להרחקת יונים הוא למעשה מוצר שמדביקים על השטח שעליו היונה מקננת. באמצעות הקצה הקוצני של הדוקרנים, הם מונעים מהיונה לשבת או לעמוד באותו האזור ולהתעופף משם. אלה הם סוגי הדוקרנים הקיימים:

  • דוקרנים מנירוסטה – מדובר בדוקרנים שקופים העמידים למזג האוויר הישראלי. הבסיס עשוי מנירוסטה או פוליקרבונט.
  • דוקרנים מפלסטיק – הדוקרנים הללו מעט זולים יותר אך פחות איכותיים. היעילות שלהם אינה גבוהה והן פחות עמידות למזג האוויר הישראלי שגורם לפלסטיק להתייבש במהירות.

 

ההבדל בין השניים

לאחר שסקרנו את שתי האפשרויות נוכל להחליט מה עדיף. רשת נגד יונים היא למעשה רשת אמיתית שמונעת מיונים להיכנס לאזורים וחללים גדולים מסוימים. אם מדובר במרפסת שירות, בחצר או בפתחי אוורור חיצוניים. הרשת מתאימה יותר למרחבים גדולים – פתוחים או סגורים.

מול הרשת להרחקת יונים יש לנו את הדוקרנים. הדוקרנים מיועדים גם הם לכל החללים, אבל פועלות באופן נקודתי ולא רחב. הדוקרנים מונעים מהיונה לשבת ובכך היא מתרחקת. שתי הפתרונות הללו יעילים וכל אחד מהם מתאים לבעיה אחרת.

רשת או קוצים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא