עברתי תאונת עבודה – מי אמור לשלם על הטיפולים?

תאונת עבודה היא התרחיש המסויט ביותר בחייו של כל עובד ומעסיק. הנזקים שנגרמים לא פעם בעקבות תאונות המוגדרות כתאונות עבודה הם אקוטיים, כאשר העובד נאלץ מן הרגע הראשון לגשת לבדיקות ולטיפולים, ליטול תרופות, להיפגש עם רופאים מומחים ולעתים גם לעבור שיקום ולקבל סיוע תפקודי. מי אמור לכסות את כל ההוצאות הללו? התשובות לפניכם:

 

טיפול רפואי חינם בקופת החולים

כל עובד שהוכר כנפגע עבודה מטעם המוסד לביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה שנגרמה לו, זכאי מכוח החוק לטיפול רפואי בחינם ולכל אורך התקופה הנחוצה לו לטיפולים אלו. מי שקובע את היקף וסוג הטיפולים הוא הרופא עצמו, שפועל מטעם קופת החולים בה חבר העובד.

כדי לקבל את הטיפולים ללא עלות, נדרש השכיר לפנות לקופת החולים שלו ולמלא את טופס ב.ל. 250 – הפניה מהמעסיק לקבלת טיפול רפואי. עצמאיים יצטרכו לפנות לקופה ולמלא את טופס ב.ל. 283 שעניינו הוא בקשה לטיפול רפואי בקופת החולים.

 

פטור והחזרים בגין פינוי לבית החולים

מרגע קרות התאונה, העובד זכאי לקבל עזרה ראשונה דחופה בחדר המיון בכל בתי החולים הציבוריים בישראל וללא תשלום אגרת מיון. הדבר מתרחש ללא קשר להכרה כנפגעי עבודה מטעם המוסד לביטוח הלאומי. אם העובד פונה ממקום התאונה באמבולנס, הוא זכאי להחזרי הוצאות בשל הפינוי באמבולנס – יש לפנות עם חשבונית הפינוי למחלקת נפגעי עבודה במוסד לביטוח הלאומי באזור המגורים אליו הוא משתייך.

 

זכאות שיקום לנפגעי תאונות עבודה

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה זכאים לשיקום מקצועי, בתנאי שנקבעו להם בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי 10% נכות או יותר והם עומדים בתנאים הבאים:

לא מסוגלים לשוב למקום עבודתם או לעבודה אחרת שתואמת את כישוריהם, השכלתם ונסיונותיהם התעסוקתיים וזאת בשל נזקים תפקודיים כתוצאה מהנכות.

זקוקים להכשרה מקצועית על מנת להשתלב בעולם העבודה במשק.

נמצאו מתאימים לשיקום מקצועי שלאחריו יוכלו להשתלב מחדש בעבודה בשוק החופשי.

 

מה כלול בסל הוצאות השיקום?

שיקומם המקצועי של נפגעי תאונות העבודה כולל דמי שיקום, נסיעות ונסיעות מיוחדות, שכר לימוד, ציוד לימודי לרבות ספרים ומכשירי לימוד, כלכלה, שירותי הנגשה ותמיכה ושכר דירה. ועם זאת, הסיוע הכספי המדובר מגיע עד לגובה דמי השתתפות בלבד ואיננו מכסה את מלוא ההוצאות בכל אחד מהמקרים.

 

תביעת פיצויים ככיסוי טיפולי

אם תאונת העבודה נגרמה לעובד שכיר בשל התרשלות מעסיקו, העובד יוכל להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק במטרה לקבל פיצויים ובמקביל להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח הלאומי.

את כל אחת מהתביעות הללו ניתן להגיש תוך 7 שנים בהתאם לחוק ההתיישנות ורצוי לפעול בנושא באמצעות עורך דין בקיא ומיומן בדיני עבודה, בדגש על תאונות עבודה.

על מנת שהתביעה תתקבל, עומדת בעיני העובד חובת ההוכחה: עליו להוכיח שהתאונה גרמה לנזקים ולגבות זאת באמצעות מסמכים רלוונטיים כמו בדיקות, אשפוזים, ניתוחים, מרשמים, אישורים וחוות דעת רפואית להוכחת מצבו. אם התביעה מופנית למעסיק בגין התרשלותו, עליו להוכיח כי המעסיק הוא זה שאחראי לנזקים שנגרמו לו.

מעוניינים לתבוע בגין תאונת עבודה? לבדוק את זכויותיכם? להתייעץ בנוגע לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי? לאתר עורך דין דיני עבודה לחץ כאן.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »