באילו תיקים פליליים עורך דין יכול לסייע?

התמודדות עם אישומים פליליים יכולה להיות מאתגרת מאוד, במיוחד במקרים שזוהי הפעם הראשונה שחשוד מתעמת עם מצב שכזה. לחשדות פליליים ואישומים פליליים יכולות להיות השלכות חמורות על חייו של החשוד. אחד הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם האשמות בפלילים, הוא עורך הדין לענייני פלילים. בכתבה נרחיב על חשיבותו ועל מספר דוגמאות לתיקים בהם כדאי לשכור עורך דין. 

 

מי הוא עורך דין פלילי ומה הכשרתו?

עורך דין לעניינים פליליים, הוא עורך דין שעבר התמחות במשרד שעוסק בתחום זה, ולאחר מכן התמקצע בעבודה על הגנה על חשודים בבית המשפט ובכתיבה משפטית ובניית תיקי תביעה והגנה. עורכי דין למשפט פלילי עוברים פעמים רבות גם התמחות בפרקליטות המדינה או בתביעה המשטרתית, זאת בכדי לקבל הבנה של הגשת כתבי האישום על ידי גופים אלה.

 

החשיבות של עורך דין לחשוד או נאשם בעבירה פלילית

עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה יכול להשפיע על תיקים פלילים בצורה אקוטית. ייעוץ עם עורך דין לפני החקירה באזהרה שעוברים רוב החשודים, יכול לגרום לכך שהתיק יסתיים בסגירה מחוסר ראיות או חוסר אשמה, ולא בהגשת כתב אישום. גם לאחר הגשת כתב האישום, תפקידו של עורך הדין לא מסתיים. הוא יכול להשיג זיכוי במשפט או המתקה של העונש המוטל על המורשע. אם אתם זקוקים לעורך דין פלילי שיעזור לכם בהתמודדות עם הליך פלילי, משרד עורכי דין אלעד שאול ושות' הוא משרד שמתמחה בייצוג של נאשמים וחשודים בעבירות פליליות.

 

חקירה והגשת כתב אישום בעבירות רכוש

בישראל יש מגוון רחב של עבירות שנוגעות ללקיחת רכוש של אדם אחר ללא קבלת רשות. העונש על עבירות מסוג זה נע בין 3 ל-20 שנים בכלא. בנוסף לכך, במקרים כאלה בית המשפט רשאי לפסוק קנסות ופיצויים בסכומים גבוהים למורשע. במקרים כאלה חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה כבר בעת החקירה המשטרתית במידה ונודע לכם על קיומה.

 

התמודדות עם האשמות בעבירות סמים מסוגים שונים

גם במקרים של התמודדות עם חשד או אישום בעבירת סמים, כדאי להתייעץ עם עורך דין למשפט פלילי. עבירות סמים יכולות להיות על אחזקה ושימוש או על סחר וייצור. עורך דין פלילי מנוסה יכול להפחית את ההאשמות או לבטל את כתב האישום במקרים רבים. למשל הפחתה של כתב אישום בגין סחר לכתב אישום בגין אחזקה לשימוש עצמי, יכולה לעשות את ההבדל בין ישיבה בפועל בכלא לבין שחרור ומתן קנס בלבד.

 

עבירות נשק ותפקידו של עורך הדין בהן

עבירות נשק הן עבירות שנלקחות ברצינות יתרה על ידי מערכת המשפט. עבירות אלה מדורגות לפי חומרתן, החל מאחזקת נשק ועד לביצוע חבלה באמצעות נשק. גם במקרים אלה, הפחתה של ההרשעה או של כתב האישום מעבירת סחר בנשק לעבירת אחזקת נשק, יכולה לעשות הבדל משמעותי בגזר הדין. לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין במקרה של חשד בעבירות אלה.

תיקים פליליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »