תכנון כלכלי – לא להגיע להוצאה לפועל

תכנון כלכלי והתנהלות כלכלית הם מכשירים שאיתם אנחנו מבקשים להשיג שליטה בחיינו. על מנת להמנע מסיטואציות מורכבות העלולות לפגוע בנו ובקרובים לנו, תכנון כלכלי הוא בעל חשיבות עצומה לכל לעסק, או אדם פרטי. לפעולות כמו תכנון כלכלי יש יכולת להשפיע על כך שלא נצטרך להגיע אל ההוצאה לפועל, אך יש לבצע תכנון שכזה בכל שלב.

 

תכנון כלכלי, הדרך היחידה להישאר מעל המים

תכנון כלכלי הוא לא עוד מונח מעולם המנטורינג, זוהי למעשה הדרך היחידה להתנהל כלכלית ולהימנע מצרות אפשריות היכולות להגיע בשל צבירת חובות. תכנון כלכלי הוא מגוון של פעולות החשוב לבצע אותם בכל שלב, אולם ההשפעה שלהם תהיה שונה בהתאם למצב כלכלי נתון, ההבנה לגבי הנכסים, ההוצאות וההכנסות וחובות אפשריים היא מכשיר חשוב, ההתייעצות עם עורך דין מומחה בתחומו יכולה לסייע בשלבים מתקדמים יותר. עו"ד הוצאה לפועל – אורי גילת, מלווה ומסייע במצבים שבהם החובות כבר מנהלים אתכם.

תכנון מקדים התרופה לכל מכה

בכל עסק שמתנהל חייב להיות פיקוח כלכלי. הרי לא מתקבל על הדעת שנבצע הוצאות ללא חשבון, מבלי שנבין מהן ההכנסות האפשריות. לעכן על מנת להיות מסוגלים לשמור על התנהלות כלכלית מספקת. כזאת שתוכל להבטיח הימנעות מצרות עתידיות דוגמת ההוצאה לפועל, היכולת לבצע תכנון כלכלי בכל שלב ורגע נתון, היא יכולת בעלת חשיבות אשר תסייע באופן תמידי להבין את מצב העסק ומתוקף כך גם לנהל אותו נכון ולהתנהל במסגרת האפשרויות הקיימות. לכן חשוב שבכל רגע נתון, תהיו מסוגלים לענות על השאלות הבאות:

  • מה הן התוכניות העתידיות? מהו המקום אליו העסק מכוון, מהיכן יגיעו ההכנסות, מה יהיו ההוצאות, האם יש התייחסות לאירועים חריגים.
  • מהן צפי ההכנסות? כל אחד חייב להבין עבור עצמו מה הוא צפי ההכנסות המשוער, ועל בסיס השערה זאת להתנהל בהתאם.
  • האם יש תוכנית גיבוי? מה קורה שהדברים לא עובדים, מה היא התוכנית הנדרשת לפעולה?

 

תכנון כלכלי תוך כדי תנועה, להיות זהיר

במקרים רבים אנשים מתחילים לנהל אירוע כלכלי מבלי להבין את כלל החשיבות של המצב, אם זאת לאחר פרק זמן קצר ההבנה מחלחלת לצורך האמיתי הקיים לגבי הצורך בהתנהלות כלכלית נכונה בתכנון כלכלי מפוקח שיביא בחשבון את כל הפרמטרים. כאשר אנו נדרשים לביצוע של תכנון כלכלי תוך כדי תנועה, לרוב יש כבר הבנה לגבי מצב העסק, מה הן ההכנסות, על מה ההוצאות והאם יש שורה תחתונה של רווח או הפסד.

בשלב זה יש אפשרות גם להבין ולנתח האם ההכנסות וההוצאות בגין העסק עולות בקנה אחד עם התוכניות והצרכים של העסק. בעת תכנון כלכלי תוך כדי תנועה, אפשר גם למצא את ההוצאות הלא צפויות ולהבין באופן מושכל את היחס בין תזרים ההכנסות, לתזרים היציאות הכספיות של העסק.

תכנון כלכלי תוך כדי תנועה, להיות זהיר

תכנון כלכלי שהחובות כבר כאן

זהו השלב שבו לצער כולם השליטה שלכם בסיטואציה כבר לא מאפשרת לכם פעולה חופשית. אתם מבינים שהחובות תופחים, ומנגד מצב ההכנסות לא משתפר. המצב הזה יביא אתכם ככל הנראה להתמוטטות כלכלית ומצב מורכבים שבהם ההוצאה לפועל תדפוק בדלת. בשל כך יש שלוש פעולות המתחייבות בכדי לבצע תכנון כלכלי על מנת שלא להגיע להוצאה לפועל.

  • היה מודע לגובה החובות – שימו לב לחובות שלכם, מה היקפם ולמי אתם חייבים. ולא פחות חשוב, מה הם החובות העתידיים שלכם.
  • פעל מיידית לעצירת הגדלת החוב – אל תחכו אפילו לא יום אחד, יש לפעול באופן מהיר לעצירת החוב גם בצעדים קיצוניים.
  • פנה לעורך דין, הכן את עצמך מראש – פנו לעורך דין מומחה בתחום ההוצאה לפועל, הבינו את מצבכם והיו ערוכים למקרה של תביעה לעיקול. עו"ד הוצאה לפועל – אורי גילת מתמחה בליווי חייבים בצורות שונות, ככל שהפניה
    תעשה מוקדם יותר, כך היכולת לסייע תגדל.

תכנון כלכלי - לא להגיע להוצאה לפועל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא