תכנון מבנים – במה זה כרוך?

כמה פעמים עברתם ליד בניין גדול, בית יפה, מרכז מסחרי או בניין ציבורי ושאלתם את עצמכם, איך בנו את זה? מי תכנן דבר כזה? כמה זמן לוקח לבנות את זה?. אז בכדי לענות על כל השאלות הללו, ריכזנו לכם מידע בנושא תכנון מבנים, כך שבפעם הבאה שתעברו ליד בניין מיוחד תכירו יותר.

 

למה מתכוונים כשאומרים תכנון מבנים?

בתכנון מבנים הכוונה היא לתהליך המורכב משלבים שונים שתחילתם ברכישת שטח אדמה לבנייה וסופם בבניין/בית עומד לאחר אישורי בטיחות שקובעים כי הוא כשיר לייעוד שלו. בדרך יש לעבור, אישורי עירייה, תוכנית בנייה הכוללת תכנון, מפרט ועיצוב, בנייה, אישורי בטיחות ועוד.

 

אז מי בעצם בונה בניינים?

באופן כללי אין מישהו אחד שבונה בניין. בניין נבנה על ידי צוות הבנייה המורכב מערב רב של בעלי תפקידים ובעלי מקצוע, שכל אחד הוא חלק משלים בפסיפס הבנייה. צוות הבנייה צריך להיות מורכב מבעלי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה המסמיכה אותם לעסוק בתחום הרלוונטי.

 

אילו דברים כרוכים בתוך תכנון מבנים?

בירוקרטיה

בניית בניין, בית ואפילו מחסן מתחילה בתהליך בירוקרטי מול הרשויות שתכליתו קבלת אישורים מסוגים שונים (עירייה, טאבו, חשמל, כיבוי אש ועוד), הבירוקרטיה נמשכת עד לסיום הבנייה וכוללת קבלת אישורי בטיחות שונים להיכנס ולהשתמש בבניין, בית או דירה.

 

תכנון

לשם כך זקוקים ל:

אדריכל – אחראי על ביצוע התכנון בהתאם לתוכנית העיקרית שאושרה ברשות המוניציפלית. האדריכל ימקסם את זכות הבנייה על השטח, יתאים את הבנייה לתקציב שלכם ולצרכים.

מהנדס בניין – תפקידו לתכנן את שלד הבניין בהיבט של יכולות המבנה לעמוד בפני לחצים שונים (כמו עומסי משקל, כוח משיכה, גורמים סביבתיים וכדומה) שצפויים להיות מופעלים עליו וזאת לטווח ארוך של שנים.

האדריכל והמהנדס חותמים יחד על תוכנית ההגשה לרשות המקומית (מוגש בצורת גרמושקה, שיטת קיפול כמו של אקורדיון).

 

הדמיה

אמנם הדמיית תלת ממדית של הבית או הבניין אינה חובה אך היא בהחלט פעולה תכנונית שמסייעת לראות את התמונה המלאה של  כיצד המבנה ייראה. במקרים רבים, ההדמיה מובילה לביצוע התאמות ושינויים בתכנון.

 

קבלן מבצע

קבלן לכאורה כבר שייך לחלק הביצוע אך הוא למעשה גם חלק מהתכנון. חשוב לבחור קבלן מתאים לסוג הבניין המתכונן, להפגיש את הקבלן עם האדריכל והמהנדס ולראות כי הוא מבין את התכנון בכדי שהביצוע יהיה תואם באופן מלא.

 

לסיכום

תכנון הבנייה הוא שלב מורכב בתהליך הבנייה שנמשך חודשים ארוכים ולפעמים שנים כאשר עיקר הזמן הוא בתהליכי המתנה לוועדות ואישורים שונים. על כן לצד הבירוקרטיה, האדריכל, מהנדס, קבלן, הדמיה ועוד, מומלץ לגייס רכיב אחד נוסף של סבלנות, יכולת להכיל תסכולים שהתהליך צפוי להביא אתו. ותזכרו בית בונים מאהבה או לא בונים בכלל.

שרטוט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
Rat, Trap
לכידת חולדה ביידים

הופעה של חולדות אצלנו בבית עלולה להיות דבר מטריד ביותר. עבור רבים מאיתנו הנוכחות של החולדה היא לא משהו שאנחנו מוכנים לקבל, מה שאומר שנצטרך

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה
כיצד מדבירים את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא חרקים קטנים וטפילים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים במהלך הלילה. הנוכחות שלהם בבתים עלולה להיות מצוקה וקשה להעלים. כאשר מתמודדים

קרא עוד »
בעלי מקצוע
מרגישים תקועים? יש מי שיעזור !

נוכחות וליווי של מנטור אישי בחיים, יכול להיות חוויה מעוררת שינוי בהתפתחות האישית והמקצועית של האדם. מנטור הוא מישהו שמציע הדרכה, תמיכה וחוכמה על סמך

קרא עוד »