תפקיד הבדיקות הגנטיות בטיפולי פוריות

למרבה המזל, עולם הרפואה המודרני מתקדם בהרבה ממה שהיה עד לפני מספר לא רב של שנים, מה שמאפשר לאנשים להנות ממגוון בדיקות מקיפות שעוזרות לנו לאתר ולמנוע בעיות רפואיות עוד לפני שהתרחשו. כשזה מגיע לטיפולי פוריות, ישנה חשיבות גדולה במיוחד לבדיקות גנטיות, שיעזרו לנו למצוא פתרונות לכל בעיה שעלולה לעלות ולהימנע מבעיות בריאותיות עתידיות. במאמר הבא, נסביר לכם מה הן אותן בדיקות ומדוע הן כל כך חשובות עבור כל זוג שמעוניין להיכנס להריון. 

 

מה הן בדיקות גנטיות בטיפולי פוריות?

קודם כל, נרצה להסביר לכן על מה אנחנו בכלל מדברים כאשר אנחנו מדברים על בדיקות גנטיות. בבדיקות גנטיות אנחנו למעשה נרצה לבחון את רצף הדנ"א של כל אחד מבני הזוג. הדנ"א, הוא החומר התורשתי המכיל את הגנים שלנו, שבעצם מהווים את "הקוד" למי שאנחנו. בכל אחד ואחד מתאי הגוף שלנו, נמצא כל רצף הדנ"א של כל הגוף שלנו – וכך גם בתאי הזרע והביציות שבמהלך ההפריה הופכים לזיגוטה המתפתחת לעובר. כל אחד משני ההורים תורם חצי מהדנ"א שלו, כך שהדנ"א של העובר יהיה ערבוב של הדנ"א של שני ההורים.

מכיוון שהדנ"א שלנו נמצא בכל אחד מתאי הגוף, ניתן לקחת דגימה ללא צורך בהליך רפואי חודרני או לא נעים. כמו כן, הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו לבצע ריצוף מהיר ויעיל של הדנ"א ולאתר בקלות מוטציות או גנים מסוימים המקושרים למחלות שונות או בעיות בפוריות. במרפאת עלמא תוכלו לעבור את הבדיקות הגנטיות המקיפות והקפדניות ביותר שיעזרו לכם להבין יותר טוב מה הם הפתרונות העומדים ברשותכם והאם ישנם צעדים שכדאי לקחת. אתם מוזמנים להיכנס לאתר המרפאה ולקרוא עוד על מרפאת עלמא.

 

מדוע חשוב לעשות בדיקות גנטיות בטיפולי פוריות?

כפי שציינו, הבדיקות הגנטיות מאפשרות לנו לאתר מוטציות או גנים מסוימים בדנ"א שלנו אליהם נמצא קשר למחלות ובעיות בריאותיות שונות. בכל הנוגע לטיפולי פוריות ובדיקות לפני הריון, תפקידן של הבדיקות הגנטיות מתמקד בשני נושאים עיקריים:

  • בדיקת בעיות פוריות גנטיות: אם אתם מתקשים להיכנס להריון במשך זמן רב, ייתכן שקיימת בעיה גנטית אצל אחד מכם העומדת מאחורי הקושי להיכנס להריון. בדיקות גנטיות בזמן טיפולי הפוריות יאפשרו לנו לאתר את הגנים הרלוונטיים ולבדוק האם אכן אותן בעיות קיימות, ולהבין איך נוכל להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר.
  • איתור מחלות תורשתיות: בעוד שבדיקות גנטיות עשויות לעזור לנו להבין מדוע אנחנו מתקשים להיכנס להריון, הן יכולות לעזור לנו לשמור על תקינות ההריון ובריאות התינוק בעתיד. מכיוון שהדנ"א של התינוק מורכב מגדיל דנ"א מכל אחד מההורים, ייתכן מצב בו אחד או שני ההורים נושאים גנים מסוימים שעלולים לגרום למחלות תורשתיות קשות, אותן נרצה למנוע. מחלות מסוימות ניתנות לאיתור אך ורק על ידי בדיקה גנטית מקיפה, לכן מומלץ לעבור את הבדיקות הרלוונטיות.

טיפולי פוריות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »