השקעה בקרקע חקלאית – כמה זה יכול להניב לך?

מדינת ישראל היא אחת מהמדינות הצפופות בעולם, לא פלא שכל אחד מאתנו היה שמח לסגור עסקה טובה ולרכוש נכס נדל"ן. בישראל תחום הנדל"ן עובר תנודות ושינויים, כיום השקעה נדלנית אינה מסתכמת בקניית דירה, ישנם סוגים נוספים שכדאי להכיר ואף לשקול.

 

סוגי ההשקעות הנדל"ן

נדל"ן מניב – בהשקעה כזו הרווח מההשקעה הוא קבוע ויציב, לצורך העניין השכרת דירה – בכל חודש משולם שכר דירה.

נדל"ן להשבחה – השקעה בנכס המצריך שיפוץ או מיועד להריסה, בדרך כלל מחירו יהיה נמוך מהרווח בתום השיפוץ.

משכון – במידה וישנו נכס קיים, ניתן למשכן אותו על מנת למנף השקעות נדלן נוספות.

השקעות ספקולטיביות – הן השקעות עם פוטנציאל רווח גדול, אך דורשות סבלנות רבה מצד המשקיע. לדוגמא –  קניית מגרש או שטח שערכם צפוי לעלות בעתיד, אך צפי הזמן שבו הערך יעלה לא ידוע. הן סוג השקעות עליהן נדבר במאמר.

 

 מה היא קרקע חקלאית?

בזמן הקמת המדינה סווגו קרקעות שונות למטרות שונות. ישנם קרקעות שסווגו לבניה וכאלה שסווגו לחקלאות. על פי חוק, קרקע חקלאית מיועדת לגידולים חקלאיים בלבד, מרעה, גידולי שדה, מטעים וכדומה. בשל גידול האוכלוסין בישראל, החל תהליך של הפשרת הקרקעות הללו לבניה, בשל כך החל להתפתח בשוק הנדל"ן קניית קרקעות חקלאיות לשם השקעה.

 

השקעה בקרקע חקלאית

בישראל ניתן להשקיע במגוון דרכים, אחת מהדרכים היא להשקיע בקרקעות. מחיר הקרקעות החקלאיות נמוך באופן משמעותי מקרקעות המיועדות לבניה. ניתן להשקיע בקרקע חקלאית ולחכות שהקרקע תופשר לטובת בניה. במקרה ותהליך ההפשרה יצליח, ערך הקרקע יעלה באופן משמעותי.

 

הסיכונים בהשקעה בקרקע חקלאית

כמו בכל השקעה, גם בקרקע חקלאית יש סיכון מסויים. ייתכן שתשקיעו בקרקע חקלאית ותהליך הפשרה יקח הרבה זמן או לא יקרה בכלל. חשוב לציין שבמדינת ישראל תהליך הפשרת הופך להיות נפוץ ופשוט יותר, בנוסף מחירי הקרקעות רק עולה, כך שגם אם לא תופשר הקרקע, אפשרי יהיה למכור אותה במחיר גבוהה ממנו נקנתה.

 

מס "היטל השבחה"

חשוב להבין שהמדינה גובה מבעלי הקרעקע מס היטל השבחה בעת עליית ערך הקרקע. תשלום היטל השבחה קורה במקרים של:

  • מכירת קרקע
  • בנייה על גבי קרקע
  • ניצול זכויות בנייה הקיימות באותה העת בקרקע.

 

כמה יכולה להניב קרקע חקלאית?

קרקע חקלאית היא השקעה חכמה במידה ועושים את את זה נכון. חשוב להבין היכן הקרקע ממוקמת ולהתייעץ עם איש מקצוע. לצורך העניין, במידה ותשקיעו בפרויקט אורות בדורות שנמצאת במרכז, תוכלו למכור את השטח במחיר כפול לאחר שתאושר ההפשרה, בנוסף תהיו בעלי זכויות על בניית דירה בפרויקט.

 

לסיכום

השקעה בקרקע חקלאית היא בהחלט השקעה שכדאי לשקול, העלות הנמוכה מול הפוטנציאל הרווחי הופכת את ההשקעה לסיכון משתלם. ללא ספק מי שמחליט ללכת על השקעה, עליו להבין שנדרשת סבלנות ואמון בדרך. חשוב מאוד לעשות את התהליך בעזרת אנשי מקצוע ולקחת סיכונים כמה שיותר בטוחים.

אדמה חקלאית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בריונות באינטרנט
ככה תוכלו למנוע בריונות ברשת

בריונות רשת הפכה לתופעה נפוצה ובעייתית בעיקר אצל הדורות הצעירים יותר. אבל איך נלחמים בתופעה שפוגעת בכל כך הרבה אנשים? ראשית כדי למנוע בריונות ברשת

קרא עוד »
סיבות, ל
שלוש סיבות לשכור חוקר פרטי בגידות (ושלוש סיבות למה לא)

אזמההואחוקרפרטיבגידות, ומתילרובמשתמשיםבו? חוקרמסוגזהלרובמושכרבמקבילאולפניהליךמשפטינגדבןאובתזוגכאשרישנוחשדשלבגידה. הרבהפעמיםהחשדבבגידהמלווהבחשדבגניבתכסףבמקביל, ואףהיומקריםשהתגלומשפחותשלמותשקיימותבסודמבןאובתהזוג. המטרהשלהשימושבחוקרהיאלרובלעקובאחריהחשוד, במטרהלהשתמשבמידעבמשפטכדילקבלבחזרהכסףשנגנבאוזכאותעלהילדים.    סיבה ראשונה לשכור חוקר פרטי: בשביל הילדים כנראה תסכימו שזו הסיבה הכי חשובה שלנו כאן, וזה גם

קרא עוד »