התחרות עושה את שלה – ירידת מחירים בחבילות סלולר

היום כבר יש כל כך הרבה חברות סלולר בשוק כי קשה להאמין שפעם היינו משלמים מאות ואלפי שקלים על סלולר בחודש.

אין ספק שהתחרות עושה את שלה

לפני כמה שנים עולם הסלולר היה נראה שונה לגמרי, היינו משלמים בעבור כל אות בהודעת טקסט, עבור כל דקת שיחה ואף אחד אפילו לא דמיין שיש אינטרנט על המכשיר הקטן הזה. עם השנים הטלפונים התפתחו ואיתם גם המחירים אשר עלו ועלו בעקבות התחכום שלהם אך גם בגלל המונופול של כמה חברות סלולר גדולות שקבעו מחירים גבוהים וגם קיבלו לקוחות בתמורה.

 

שחקניות חדשות נכנסות לשוק

התקופה הזאת תמה עם כניסת מתחרות קטנות (לפחות בהתחלה) אל עולם הסלולר אשר שברו את המונופול של החברות הגדולות והצליחו להציע את אותן החבילות או אותם השירותים במחירים הרבה יותר נמוכים. נראה היה כי אין ברירה לחברות הגדולות אשר לא יכלו להישאר במחירים הרגילים שלהם ולצפות שלא יעזבו אותם לקוחות אל ההצעות האטרקטיביות עד מאוד של החברות החדשות.

 

קשה להיות מיוחד

בגלל שיש המון חברות, קשה מאוד להיות מיוחד בתוך השוק הזה, וכאשר נראה כי אחת החברות משיקה אינטרנט 100 מגה, או אפילו יותר במחיר הגיוני לכיס, מהר מאוד המתחרות שלה מפרסמות משהו דומה, לפעמים במחיר משתלם יותר, כך שלאט לאט התחרות פשוט עושה את שלה ונצפית ירידת מחירים בחבילות הסלולר.

 

אפשרויות השוואה מביאות לירידה במחירים

גם נוחות ההשוואה באתרים כדוגמת https://www.smartcut.co.il מאוד משפיעים על הירידה של המחירים שכן פתאום ניתן לראות במקום אחד, במהירות ובפשטות איזו חברה מציעה מה וכמה היא רוצה. אם בעבר הייתם מקבלים הצעת מחיר, מתייעצים קצרה ואומרים כן, היום מהר מאוד אתם יכולים לדעת אם זאת הצעת מחיר הגיוניות או שמא משהו מאוד לא משתלם. דווקא בגלל שהחברות יודעות כי יש המון חברות לעבור אליהן יש להן אינטרס להציע מחיר נמוך ואטרקטיבי כדי שלא יעזבו אותן.

 

קושי בשמירה על בלעדיות

בשונה מספקים או מאנשי מקצוע אחרים אשר מציעים שירותים ללקוחות, סלולר הוא דבר די "נזיל" אשר מאפשר מאוד בקלות לעבור בין חברה לחברה מבלי להיות כבול בבירוקרטיה או בצורך להחליף מספר לדוגמא. בגלל שהתחרות אינה מוגבלת יותר מדי בחוקי משחק, החברות חייבות להצטייר כזולות וטובות עבור הלקוחות כדי שלא יעזבו אותן.

חברות הסלולר הגדולות, אך גם הקטנות, כבר מרגישות הרבה זמן את התחרות הגדולה שיש בין כולן ומגיבות לכך בהתאם. הדרך להתאים עצמן לסיטואציה היא כמובן על ידי הורדת מחירים אשר יגרמו ללקוחות לבחור בחברה בגלל שהחבילה מאוד זולה וטובה להם, ולאו דווקא כי מדובר בחברה מאוד מוכרת או כי ההורים שלהם היו שם.

 

אייפון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא