כל כמה זמן מקבלים החזר מס?

מי זכאי להחזר מס? מה עליי לעשות כדי להגיש את הבקשה להחזר המס וכל כמה זמן אוכל לקבל החזר מס?

 

מהם החזרי מס?

בתור התחלה, חשוב לדעת כי ישנם עובדים אשר משלמים סכום גבוה יותר של מס הכנסה מהנדרש. מצב זה קורה כיוון שמס ההכנסה, אותו משלם העובד בכל חודש, מחושב על פי צפי ההכנסות השנתי. אם נוצר מצב בו העובד זכאי לשלם תשלום מופחת למס הכנסה לאור סיבות משתנות, המס ששילם בסוף השנה היה גבוה יותר, והוא זכאי לבקש החזר על הפער שנוצר.

 

מי זכאי להחזר מס?

עובד זכאי למס הכנסה כאשר שילם סכום גבוה יותר של מס מהנדרש. לעתים, במהלך שנת המס, משתנה מצבו של העובד והוא זכאי על פי קטגוריות קבועות להקלה בתשלום מס ההכנסה. ניתן לחלק זכאות להחזרי מס לשני מצבים:

  • כאשר הכנסת העובד במהלך השנה הייתה נמוכה מהצפי, ועל כן נדרש לשלם מס הכנסה נמוך יותר מזה ששילם בפועל.
  • כאשר העובד נמצא זכאי במהלך שנת העבודה להקלה במס, אך בסוף השנה שילם מס בסכום גבוה יותר. מצב זה יכול לקרות, למשל, כאשר עובדת יולדת, במצב של גירושין או מצבים רבים נוספים.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס?

ראשית, רצוי להיכנס לפורטל נקודות הזיכוי של רשות המסים ולוודא את עמידתכם בקריטריונים הנדרשים להקלה, בנוסף לסכום ההטבה. כך, תוכלו לחשב את ההחזר אליו אתם זכאים. החל משלב זה תוכלו להמשיך באופן עצמאי או להיעזר בחברה שתסייע לכם החל מאיסוף הטפסים ועד קבלת ההחזר. המשיכו לקרוא על כך באתר hagana.co.il.

לאחר מכן, תידרשו להנפיק את כלל האישורים המעידים על זכאותם בצירוף הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה (שכירים – טופס 135 ו106 מהמעסיק, עצמאיים 1301).

בסוף התהליך, אתם או מיופה כוחכם תיגשו ללשכת פקיד השומה אליה אתם שייכים ותגישו את הבקשה.

נקודה שבטח תשמחו לדעת – רשות המסים לוקחת ברצינות את חובותיה. לכן, את ההחזר תזכו לקבל בהפרשי הצמדה וריבית של 4% לשנה.

 

כל כמה זמן מקבלים את החזרי המס?

בתור התחלה, חשוב לדעת כי ניתן להגיש בקשה להחזר מס על שנה אחת מדוברת עד 6 שנים מתום שנת המס. בנוסף, כל בקשה להחזר מיועדת לשנת מס אחת – אם עובד זכאי להחזר מס על שנתיים, יגיש שתי בקשות נפרדות על כל אחת מהשנים.

את החזר המס יקבל העובד לחשבון הבנק שלו עד שנה מתאריך הגשת הבקשה בלשכת פקיד השומה, או תוך שנתיים מתום שנת המס- המאוחר מבניהם. אם אדם מחויב בהגשת דו"ח (עצמאיים, לרוב) הוא צפוי לקבל את ההחזר עד 90 יום מתאריך הגשת הדו"ח או ב31 ביולי בשנה שאחרי שנת המס המדוברת.

ניירת, עטים וזכוכית מגדלת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »