כך תדעו שאתם זכאים למשכנתא

עד כמה הנושא של לקיחת משכנתא באמת מסובך? ובכן, אכן מדובר בתהליך שעשוי להיות מורכב, אך בעזרת ייעוץ משכנתאות ואנשי מקצוע שמבינים, נושמים וחיים משכנתא, התהליך עשוי להיות הרבה יותר קל ואפילו מעניין ומהנה. בשורה התחתונה, מדובר בהגשמת חלום, אז כדאי לנסות להנות מהתהליך.

אז מה היא בעצם ריבית תלויה במדד? ומה הן הלוואות גישור, האם הן מתאימות לרכישה של דירה? אם נתקלתן בשאלות הללו, אתם כנראה מתלבטים אם לקחת משכנתא בנקאית או חוץ בנקאית, מתלבטים באיזה מסלול משכנתא עם תנאים טובים לבחור וכדומה. לדאבוננו, נתון שלא מזהיר במיוחד מצביע על כך שרוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקיחת משכנתא בכדי לקנות דירה. אם כך, זה בעצם אומר שעל כולנו, בשלב כזה או אחר, לקבל ייעוץ משכנתאות הולם.

 

כיצד יודעים מי זכאי למשכנתא ומי לא?

אם אתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם למשכנתא, בשלב הראשון אתם תצטרכו לפנות אל בנק משכנתאות או אל גורם חוץ בנקאי. בשלב זה, יש צורך גם לבדוק את זכאותכם לסיוע מהמדינה ללקיחת משכנתא (יועץ משכנתאות מומלץ יכול לבצע זאת עבורכם).

לאחר מכן, תקבלו אישור עקרוני ללקיחת משכנתא, מה שיוביל אתכם לבחור מסלול הלוואה וגם לרכוש ביטוח משכנתאות. אגב, בשלב זה כבר אתם תצטרכו לפתוח תיק משכנתא. באופן כללי ופשטני, אלו השלבים ללקיחת משכנתא, אך כיצד יודעים אם בכלל זכאים לקבל משכנתא? אנשים לוקחים משכנתאות לאחר שהם מציגים הון עצמי לבנק, ערבונות ובטחונות לכך שיש ביכולתם לעמוד בהחזרים החודשיים.

 

האם אני זכאי למשכנתא? מה הם התנאים ללקיחת הלוואות ארוכות טווח?

בלי לקבוע כלל אצבע כזה או אחר, בכדי להיות זכאים למשכנתא, אתם צריכים להציג הון עצמי של לפחות 25% מערך הנכס אותו אתם מעוניינים לקנות. בעבר, היה צורך להציג הון עצמי של לפחות 50% מערך הנכס הנרכש, אך המספרים הללו כבר התמתנו בשנים האחרונות, היות ובמקביל גם תמיד גבר הקושי של אנשים וזוגות צעירים לקנות דירות.

כיום, אנשים לוקחים משכנתא לתקופת זמן של עד כ-40 שנה אפילו, וזאת בצמוד לביצועים של שיפוצים שונים במהלך השנים. במקרים בהם יש צורך לקחת הלוואה שניה על משכנתא עבור שיפוץ, כדאי לבדוק גם את האפשרות של לקיחת הלוואת גישור.

 

האם אני זכאי למשכנתא?

בכדי לדעת מי זכאי למשכנתא ומי לא, צריך גם תמיד לבדוק את הנושא של ההחזרים החודשיים. לרוב, סך ההחזר החודשי על משכנתא לא יכול לעלות על 50% מההכנסה הפנויה שלכם.

הכנסה פנויה היא בעצם סכום הכסף שנשאר בעו"ש שלכם, לאחר קיזוז של הוצאות קבועות כמו הוראות קבע, תשלומי רכב ועוד. במידה ותימצאו כשירים לעמוד בהחזרים החודשיים וגם תציגו הון עצמי על פי הדרישה, גם אתם תהיו זכאים כנראה למשכנתא.

למידע נוסף: https://www.wayout.org.il

בית להשקעה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »