למה כלי כסף משחירים ואיך מטפלים בזה?

השחרת כלי כסף היא תופעה מוכרת. בשביל להתמודד איתה, צריך לבחור בין שיטה כימית ומכנית. אז איך עושים זאת? הנה כל הפרטים. כלי כסף משחירים בגלל חשיפה לאוויר. עם הזמן, כלי כסף שנחשפים לאוויר וחמצן מקבלים גוון כהה. הגוון וההשחרה מתבצעים בדרך כלל בצורה לא אחידה, מה שפוגע עוד יותר בנראות של כלי הכסף. 

מבחינה כימית נטו, הסיבה להשחרה היא תגובה שבה אטומי הכסף מגיבים עם אטומי גופרית שנמצאים בגזים באוויר. במקרים כאלה, השכבה החיצונית שחשופה לאוויר מתרכבת עם הגופרית וכך נוצר חומר אחר שרואים לו כסף גופרתי. אבל מכאן והלאה, החדשות הטובות הן שניתן ל להתמודד עם ההשחרה בצורה אפקטיבית.

 

כך מתמודדים עם כלי כסף שהשחירו

הדרך הכי טובה למנוע השחרה של כלי כסף היא לשמור אותם בקופסה שאטומה לאוויר. זו דרך יעילה כי ככל שתהיה פחות חשיפה לאוויר וכמובן ללחות, כך נצליח להפחית את תהליך ההשחרה. עם זאת, זה לא תמיד אפשרי ואת רוב כלי הכסף שיש לנו בבית, במטבח או אפילו בארון התכשיטים – לא באמת נוכל לאטום בצורה הרמטית.

במקרים שבהם כלי הכסף כבר השחירו, יש כמה פעולות שאותן ניתן לבצע על מנת לטפל בבעיה. ראשית, אפשר לנסות את השיטה הפיזיקלית שבה מסירים באופן מכאני את השכבה העליונה והשחורה של הכסף הגופרתי על ידי שיוף עם חומרים מתאימים. שנית, ניתן להשתמש בשיטה הכימית – שמבוססת בין היתר על יצירת תגובה כימית שהופכת את הכסף הגופרתי לכסף בלבד.

 

האם חומרים ביתיים מספיקים כדי לנקות כלי כסף?

הטיפול הכימי בסוגים שונים של כלי כסף שעברו השחרה שכיח ונפוץ. הסיבה לכך היא שהחומרים שבהם משתמשים על מנת לבצע ניקיון כזה קיימים פחות או יותר בכל בית, מה גם שלא צריך להתאמץ כדי לנצל את היתרונות שלהם. על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר טיפול בכלי כסף שהשחירו באמצעות הברקה שלהם עם משחת שיניים. במידה וזה לא מספיק, ניתן לנסות להשיג את התגובה הכימית הרצויה עם נייר אלומיניום, אבקת אפייה (או סודה לשתייה) ומים.

 

איפה כדאי לקנות כלי כסף?

כמובן שהשקעה בכלי כסף איכותיים יכולה לחסוך מלכתחילה הרבה דאגות. אם למשל משווים בין המוצרים השונים בקטלוג של אתר החנות של האחים חדד, רואים את הדגש על איכות גבוהה ועל חומרי גלם משובחים. בזכות השילוב בין עיצוב אלגנטי, חומרי גלם ייחודיים וחיבור אמיתי למסורת היהודית – ניתן לרכז דרך האתר רכישה מאובטחת ונוחה של שלל פריטים וכלי כסף אקסקלוסיביים. בהמשך, כל מה שיישאר לעשות זה לדאוג לתחזק נכון את כלי הכסף, לשמור עליהם מפני חשיפה ללחות ואוויר ובמידת הצורך לנקות אותם עם חומרים ביתיים ומתאימים שנמצאים בהישג יד.

סכו"ם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תנור אינדוקציה
איך מבשלים בכיריים אינדוקציה?

בשנים האחרונות כיריים אינדוקציה פורצות לחיינו ומותקנות בבתים רבים בישראל. זהו מוצר חדש שמשנה את האופן בו אנחנו מבשלים. אינדוקציה לא דומה ללהבה פתוחה. בשביל

קרא עוד »
מטבחים מעץ מלא
5 יתרונות במטבחי עץ מלא

מטבחים כפריים מעץ מלא תמיד היו בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בשל המשיכה הנצחית והעמידות שלהם. בשנים האחרונות, יצרני מטבחי עץ אימצו מגמות עיצוב מודרניות

קרא עוד »
שמירה על היגיינה
6  טיפים לשמירה על היגיינה

מרגישים שיש מה לשפר בתאי השירותים הציבוריים במשרד, במוסד או השטח המסחרי שלכם? רוצים לשמור על היגיינה גם במקום המשמש ציבור רחב של מבקרים? מנל

קרא עוד »