לקראת פסח: מה עושים עם כל החמץ?

חג הפסח מתקרב ועמו מגיעות השאלות מצד הגולשים שרוצים לשמור את החג כהלכתו. השנה החלטנו להעלות סדרת מדריכים לרשת שמרכזת את כל הפרטים שיעשו לכם סדר. הפעם נסביר מה תוכלו לעשות עם כל החמץ שיימצא בבתיכם רגע לפני שהחג נכנס. הישארו כאן ותגלו את האפשרויות שעומדות בפניכם, כדי שתוכלו לבחור בזו המתאימה ביותר.

 

אפשרות ראשונה – מוכרים את החמץ

"ולא יראה לך חמץ, ולא יראה לך שאור" (פסחים). בחרנו לפתוח את הצגת האפשרות הראשונה באמצעות הפסוק שמראה אודות האיסור שמוזכר בתורה. לפיו, אסור להחזיק בחמץ במהלך הפסח, אלא אם הוא שייך לגוי (במצב שכזה מותר להשהות את החמץ בבית). סביר להניח ששמעתם בעבר על ההליך הזה ,אבל לא ידעתם איך החמץ יכול להפוך להיות בבעלותו של גוי. אם כך נסביר שאתם יכולים לפנות לגוי שנמצא בקרבת מקום המגורים שלכם ולבצע את ההליך. שימו לב, אתם לא צריכים לשבור את הראש – אם אינכם יודעים למי לפנות, תוכלו להסתייע בארגונים דתיים שיבצעו את ההפניה לגוי עבורכם.

חָמֵץ

הידעתם? אפשר למכור את החמץ דרך הרשת

נמליץ שלא להתמהמה בנושא ולבצע את מכירת החמץ באתר Hametz.co.il – באמצעות בית חב"ד . דעו שמכירה זו אינה כרוכה בתשלום (והיא מצריכה מילוי של טופס מקוון). יחד עם זאת, נהוג להעניק תרומת קמחא דפסחא לנזקקים, כדי שהם יוכלו לקיים את החג ללא חוסר. ניתן להעביר את התרומה הזו דרך בית חב"ד, תוך שימוש באחת מהפלטפורמות הבאות:

  • ביט
  • אשראי
  • פייפאל
  • העברה בנקאית

 

אפשרות שנייה – שורפים את החמץ

ניתן להיפטר מהחמץ באמצעות הקמת מדורה קטנה שתאפשר לזרוק לתוכה את כל המאכלים שאינם כשרים לפסח. נבקש להדגיש שמדובר באפשרות שרבים נמנעים ממנה בשנים האחרונות, מכיוון שזו גורמת לאובדן של מזון שיכול לשמש לאחר החג. לכן, מומלץ לבחור באופציה הראשונה ולמכור את החמץ לגוי.

 

בחרתם לשרוף את החמץ? קבלו מאתנו טיפ זהב

נבקש עוד רגע מזמנכם, כדי להציג טיפ שעליכם להכיר רגע לפני שתדליקו את המדורה שתשמש אתכם לשריפת החמץ. חשוב שתדעו שבשנים האחרונות חלה ירידה חדה במספר בתי האב שבוחרים לשרוף את החמץ. הדבר אירע מ – 2 סיבות. הראשונה, נובעת מתוך הקלות שבמכירת חמץ דרך הרשת והשנייה קשורה לשמירה על הסביבה. היום אנו יודעים שהדלקת מדורה עשויה לפגוע באופן ניכר בכדור הארץ, כך שראוי להימנע ממנה ככל הניתן.

 

מילים אחרונות לסיום

מכירת חמץ לגוי והבערת החמץ במדורה הן 2 האפשרויות שיובילו אתכם לחגוג את חג הפסח באופן כשר. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע, כך שנותר לכם רק לבחור בדרך הנכונה ביותר עבורכם. נאחל בהזדמנות זו שנדע כולנו חג שמח ושתגיע אלינו הגאולה בקרוב.

לפני פסח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא