מה לעשות אם נאבד האשראי?

שימוש בכרטיס אשראי הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים של רוב בני האדם, ומאפשר לנו לבצע עסקאות ולרכוש מוצרים ביתר קלות דרך האינטרנט. עם זאת, כמעט באותה הקלות שניתן להשתמש באשראי – ניתן גם לגנוב את פרטי האשראי שלכם, כאשר אתם מבצעים הזמנה מאתר שאינו מאובטח (או מאתר שמתחזה להיות אתר לגיטימי, אך הוא בעצם נועד על מנת לבצע הונאות).

גניבת פרטי האשראי הוא ממש כמו לאבד את האשראי שלכם באופן פיזי, כאשר מי שמוצא אותו יכול לבצע הזמנות בשמכם. מה ניתן לעשות כנגד זה?

 

איבוד האשראי או גניבת פרטי האשראי שלכם

כאמור, גניבת פרטי האשראי שלכם שקולה לאיבוד הכרטיס – גם אם הכרטיס עצמו נמצא אצלכם בארנק. זו הדרך המתוחכמת יותר והמותאמת לעידן הטכנולוגי, בה אנשים יכולים לעשות שימוש בכרטיס שלכם מבלי להזדקק לו ישירות.

על כן, כלל אצבע שמומלץ לבצע תמיד, הוא לבדוק באופן עיתי את חיובי האשראי שלכם. גם אם אתם לא נוטים לרכוש הרבה באמצעות האשראי, או אם אתם בטוחים שאתם יודעים בדיוק כמה אתם מוציאים באשראי ולכן לרוב לא מסתכלים בחיובים – בדיקה עיתית של החיובים שלכם תוכל לגלות האם אתם המשתמשים היחידים בכרטיס האשראי שלכם, או שמא ישנם "טרמפיסטים" לא קרואים שמשתמשים בפרטי האשראי שלכם.

 

מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת פרטי האשראי שלכם?

ככלל, מומלץ ביותר לבצע הזמנות באשראי רק באתרים שאתם בוטחים בהם, ורק באתרים מאובטחים (כאלו שבשורת הכתובת מופיע סימן המנעול, שמעיד על כך שהאתר מאובטח ושפרטים שתזינו בו יישלחו במצב "פרטי").

בנוסף, אל תתפתו לפתוח קישורים או הודעות שנשלחו אליכם ממספר שאתם לא מכירים. גם אם מדובר בהודעות שנשלחו מחברה מוכרת שמודיעה לכם שישנם מבצעים או הנחות מיוחדות, או שזכיתם בהגרלה כלשהי. במקרים רבים מדובר בהונאה, שכאשר תכנסו לקישור ותזינו את פרטיכם – כך בעצם תעבירו את הפרטים שלכם למתחזה.

 

מה ניתן לעשות אם גיליתם שנאבד לכם האשראי, או שמישהו גנב את פרטי האשראי שלכם?

ראשית, כאשר אתם מגלים שהכרטיס נגנב או נאבד – חשוב לעדכן את חברת האשראי שלכם, כך שלא תחויבו בתשלום של חיובים שיבוצעו בכרטיס לאחר שהודעתם על הגניבה.

במידה ואתם חושדים שאכן מדובר באדם שגנב את הפרטים שלכם ומעוניינים לוודא זאת, או אם אתם רואים שכבר הספיקו לערוך שימוש נרחב בכרטיס האשראי שלכם עוד לפני שהספקתם להודיע לחברת האשראי – תוכלו להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי, על מנת לאתר את האדם שגנב את הפרטים שלכם.

החוקר הפרטי מצויד בשלל טכנולוגיות מתקדמות, ויוכל להגיע אל האדם שהונה אתכם במהירות – וכך תוכלו להשיב לעצמכם את מה שנגנב מכם. לפרטים נוספים ולפנייה דיסקרטית אל חוקר פרטי, תוכלו להיכנס לאתר https://www.ibpi.org.il.

מנעול וכרטיסי אשראי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »