מה לעשות אם קרוב משפחה סובל מהתמכרות?

קרובי משפחה של אדם שסובל מהתמכרות עשויים מצוקה נפשית גדולה. שכן, מרביתם לא מכירים בדרך ההתמודדות הנכונה שצריכה לבוא לידי ביטוי במצב שכזה. מדריך זה עולה לאתר, כדי להכיר למשפחות אלה את דרכי ההתמודדות שיקלו עליהן באופן ניכר. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את כל הפרטים שישנו את חייכם ואת חייו של המכור.

 

הדבר ה – 1: לקרוא מידע על התמכרות

אף אחד מאתנו לא למד על התמכרות במהלך 12 שנות הלימוד. שכן, נושא זה לא נכלל בתוכנית הלימודים. עובדה זו מובילה אותנו להמליץ לכם לרכוש ידע אודות ההתמכרות הספציפית של קרוב המשפחה שלכם. כך יתאפשר לכם להבין שמדובר בהפרעה רפואית ולא בעקשנות או חולשה.

שכן, ההתמכרות באה לידי ביטוי כאשר חומרים מסוימים גורמים לשינויים במוח. חשוב שתכירו במידע בסיסי זה ותתנהלו כלפי המכור באמפתיה והבנה, כדי שהוא ישתף עמכם פעולה ויישם את הדברים הבאים שתצטרכו לעשות עבורו.

הדבר ה – 1 לקרוא מידע על התמכרות

הדבר ה – 2: לפנות לקליניקה מקצועית

אחרי שהכרתם את ההתמכרות מקרוב, עליכם לברר פרטים אודות קליניקה מקצועית לגמילה. נדגיש שיש היצע רחב של קליניקות ברחבי הארץ ואתם צריכים להיות בטוחים בכך שתבחרו במקום הטוב ביותר עבורו. כדי שזה יקרה, תתבקשו לבדוק את הפרטים הבאים:

  • יש אפשרות לקבל טיפול נפשי שתואם לסוג ההתמכרות של הקרוב שלכם
  • הקליניקה הומלצה על ידי קרובי משפחה של מכורים
  • הקליניקה נמצאת בקרבת מקום המגורים

אם אתם רוצים לבצע בחירה חכמה, מבלי לבזבז זמן בחיפושים, כדאי שתצרו קשר בהקדם האפשרי עם נציג מטעם maavar clinic שיכוון אתכם לקבלת הטיפול המתאים.

 

הדבר ה – 3: תהיו סבלניים

חשוב שתדעו שהליך הגמילה מהתמכרות עשוי לארוך זמן רב. במקרים מסוימים הוא אף כולל רגרסיות שמקשות לא רק על המכור, אלא גם על הסובבים אותו. קחו בחשבון שהמכור עשוי להיצמד להרגלים ישנים ולעיתים אף להתמכר לחומרים אחרים. השתדלו לקבל את השינויים הללו ואל תראו תחושת אכזבה. שכן, זו עשויה להגביר את הקושי ולגרום לו להרגיש שהוא כישלון.

הדבר ה – 3 תהיו סבלניים

הדבר ה – 4: תקבלו ליווי מקצועי

אי אפשר להעלות לרשת מדריך שעוסק בהתמודדות עם התמכרות של קרוב משפחה, מבלי להמליץ לכם לגשת לטיפול תומך. נסביר שאתם יכולים לבחור בכל טיפול שהוא שיסייע לכם להתמודד עם המצב המורכב. הכוונה לטיפול נפשי, טיפול בדיקור, עיסוי וכו'.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן ליישם את המדריך

עד כאן 4 הדברים שאתם צריכים לעשות בתור קרובי משפחה של אדם שסובל מהתמכרות. כעת ברור לכם שתצטרכו ליישם את הדברים הללו על הצד הטוב ביותר, כדי שתוכלו ללוות את המכור עד שהוא יוכל לחזור לשגרה. בהזדמנות זו נאחל דרך צלחה לכל הצדדים שלוקחים חלק בתהליך ושלא תדעו עוד התמכרויות בהמשך.

מה לעשות אם קרוב משפחה סובל מהתמכרות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא