מה תגרור העלמת מס?

כל עובד בישראל נדרש לשלם למדינה חלק מהכנסותיו, בצורת מס הכנסה. את המס משלמים גם עובדים שכירים, כחלק אינטגרלי מתלוש המשכורת שהם מקבלים מדי חודש, וגם עובדים עצמאיים שנדרשים לבצע את חישובי המס בעצמם. עם השנים נוצרה תופעה של העלמת מס, בה אנשים אינם משלמים את המס למדינה כפי שנדרש מהם. מה עשויה לגרור העלמת מס?

 

מהי העלמת מס ולמה היא גורמת?

העלמת מס היא בעצם הימנעות מתשלום מס, או הקטנת כמות המס שנדרשים לשלם, בדרכים שאינן חוקיות. ההעלמה עשויה להיגרם במספר דרכים – הימנעות מדיווח על הכנסות, דיווח על הוצאות פיקטיביות, דיווח על הוצאות פרטיות כהוצאות שהן חלק מהעסק, ביצוע עסקה למראית עין בלבד ועוד.

העלמת המס, מעבר לפן הפלילי שבעניין (שעליו עוד נדבר בהמשך), גורמת גם לפגיעות כלכליות וחברתיות. העלמת מס משנה את תנאי השוק החופשי, ומהווה התערבות לא הוגנת בשוק – זאת כיוון שאדם שמעלים מס ועובד בתחום מסוים, מקבל באופן אוטומטי יתרון על פני שאר המתחרים שלו שמשלמים מס לפי הנדרש בחוק.

בנוסף, אדם שאינו משלם מס גורם לכך שהאיזון החברתי מופר – המדינה מתבססת על העובדה שאזרחים בעלי רמת הכנסה דומה נדרשים לשלם את אותו התשלום למדינה. כאשר אזרח לא משלם את חלקו, הוא מתעשר בצורה לא חוקית על חשבון אזרחים שומרי חוק, בצורה שגורמת להגדלת הפערים הכלכליים באוכלוסייה.

 

מהן ההשלכות להעלמת מס על מעלים המס עצמו?

כפי שהזכרנו קודם, העלמת מס היא עבירה פלילית בישראל. בית המשפט רואה בחומרה רבה מעשי העלמת מס, ואינו נוהג להקל עם עברייני מס. הענישה עשויה להגיע גם למספר שנות מאסר בכלא – שמהוות גם עונש אישי על העבירה הפלילית, וגם אמצעי להרתעת הרבים.

אדם שיוגש נגדו כתב אישום בגין העלמת מס צפוי לעבור משפט פלילי מלא, שבסופו גם אם הוא יצא זכאי ולא יקבל עונש מאסר – הרישום הפלילי עדיין יעמוד לרעתו כאשר הוא ינסה להתקבל למקומות עבודה שונים, ללימודים אקדמאיים ועוד. הרישום הפלילי עשוי להשפיע על מהלך חייו לעוד שנים רבות.

 

איך תוכלו להקטין את גובה המס שאתם משלמים בצורה חוקית?

תשמחו לשמוע שישנן דרכים חוקיות בהן תוכלו להפחית את תשלום המס שלכם (רק אם אתם זכאים לכך לפי החוק, כמובן). אחת מדרכים אלו היא החזרי מס – תשלום שמגיע לכם בחזרה מהמדינה, על סכומי מיסים שכבר שילמתם ולא הייתם אמורים לשלם.

את זכאותכם להחזרי מס תוכלו לבדוק באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il, שם גם תוכלו לקבל את המידע המלא בגין החזרי מס והסיבות שבהן ניתן להיות זכאים להם. בדיקת הזכאות היא פשוטה, עורכת רק מספר דקות בודדות, והיא כוללת מילוי של מספר פרטים אישיים ופרטים על המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.

 

העלמת מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »