נזק למבנה בעקבות גריל גז במרפסת – מה ניתן לעשות?

הקלישאה אומרת שכנראה אין דבר שהישראלים אוהבים יותר מלאכול על האש. אך ההתעסקות, האופרציה המורכבת של הדלקת גריל פחמים בשטח פתוח, הפכה את האירוע לנדיר באופן יחסי. המצאת הגריל גז שינתה את כללי המשחק, לצד העובדה שבבניינים רבים חל איסור על החזקת מנגל פחמים בשל העשן והריח שהוא מפיץ ופוגע בשאר הדיירים. אך גריל גז, כמו כל נקודת גז, עלול לטמון בחובו סכנה, ולגרום נזק משמעותי. כך תתמודדו. 

 

בטיחות לפני נוחות

אם החלטתם להתחדש ולרכוש גריל גז למרפסת, המצאה יעילה ואיכותית לכל דבר, יש לדעת מספר דברים בטרם תגיעו לרגע שבו תדליקו אותו בבטחה. בניגוד למערכת הגז בבית, מדובר בנקודת גז חיצונית, שתפעול לא נכון שלה עלול לגרום להתלקחויות ובמקרי קיצון גם לפיצוץ.

בחירה בגריל המחובר לברז גז המובנה בקיר תהיה בדרך כלל בטוחה יותר משימוש בבלון גז שנמצא במרפסת וחשוף לפגעי מזג האוויר, ואת זה יש לקחת בחשבון. כאשר מדובר בגריל גז, בטיחות היא מעל הכול. הדלקת גריל גז בצורה לא נכונה מסכנת את דיירי הבית וגם את דיירי הבניין, מעבר לנזק שעלול להיגרם למבנה.

 

הצעד הראשון- התקנה מקצועית

אנחנו הישראלים, משתדלים לא רק לחסוך איפה שאפשר אלא גם לחזור על המנטרה של "יהיה בסדר". לעיתים הכול באמת בסדר, אך לעיתים מדובר בהחלטה מסוכנת שעלולה לגרום לנזק רב. כך גם ההתעסקות עם גז. בארץ ישנם טכנאי גז מוסמכים שחלק מהכשרתם כולל התקנה בטוחה של מערכות גריל גז למרפסות.

התעסקות עם בלון גז או ברז גז ללא הידע הדרוש עלולה להוביל לתוצאות הרות אסון שיגרמו לנזק למבנה. לכן, גם על פי החוק בישראל, חובה להיעזר בשירותיו של טכנאי גז בהתקנת הגריל בצורה הבטוחה ביותר. בין היתר, באם מדובר בהתקנה על בסיס בלון גז, יש לוודא שהבלון בעל תו תקן ובעל מבנה תקין שימנע סיכוי לדליפת גז.

 

ניקיון ימנע אסון

כבר התחלתם להנות מגריל הגז שלכם אך לא הקפדתם על ניקיון תדיר וקבוע שלו? דעו שאתם מסתכנים בפגיעה בגריל עצמו ובמקרה יותר גרוע- בגרימת נזק למבנה ולסיכון דיירי הבית. נשמע מוגזם? אז זהו, שממש לא. הצטברות שאריות מזון שנדבקות לרשת הגריל, וגרוע מכך- הצטברות של שכבת שומן קרוב למבערי הגריל, יכולים לגרום להתלקחות יתר ולשריפה של הגריל כליל, במיוחד במידה והוא מכוסה כאשר הוא עובד עם להבה חזקה. יש להקפיד לנקות עם מברשת את רשתות הגריל ולצפות בנייר כסף שמתחלף אחת לשימוש בגריל כדי למנוע הצטברות שומן.

 

בדיקה תקופתית

יש לצאת מנקודת הנחה שאם יש ברשותכם גריל גז במרפסת, יש לוודא שהסביבה תקינה לא רק כאשר אתם רוצים להדליק את הגריל, אלא לוודא שאין דליפת גז. רצוי לערוך את הבדיקה אחת למספר חודשים, לוודא שהחיבור לגז תקין ובטוח, שהגריל נקי ושאין דבר המסכן אתכם או את הסביבה שלכם. כך תוכלו למנוע נזק למבנה כתוצאה משימוש לא נכון בגריל גז למרפסת- שיכול להיות שימושי ומוצלח, אך במקרים של רשלנות- פצצה מתקתקת.

מרפסת גריל גז

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תנור אינדוקציה
איך מבשלים בכיריים אינדוקציה?

בשנים האחרונות כיריים אינדוקציה פורצות לחיינו ומותקנות בבתים רבים בישראל. זהו מוצר חדש שמשנה את האופן בו אנחנו מבשלים. אינדוקציה לא דומה ללהבה פתוחה. בשביל

קרא עוד »
מטבחים מעץ מלא
5 יתרונות במטבחי עץ מלא

מטבחים כפריים מעץ מלא תמיד היו בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בשל המשיכה הנצחית והעמידות שלהם. בשנים האחרונות, יצרני מטבחי עץ אימצו מגמות עיצוב מודרניות

קרא עוד »
שמירה על היגיינה
6  טיפים לשמירה על היגיינה

מרגישים שיש מה לשפר בתאי השירותים הציבוריים במשרד, במוסד או השטח המסחרי שלכם? רוצים לשמור על היגיינה גם במקום המשמש ציבור רחב של מבקרים? מנל

קרא עוד »