עשה זאת בעצמך – בדיקת מים ושמן ברכב

בכל פעם כשאתם נכנסים לתחנת הדלק, המתדלק שואל אתכם: "לבדוק שמן מים?".

ובכן, לא סתם הוא שואל את זה. בעזרת הבדיקות הנכונות ברכב, אתם תוכלו לחסוך מעצמכם כל מיני ביקורים מיותרים במוסך.

בואו נדבר על בדיקת שמן ובדיקת מים ברכב, עשה זאת בעצמך – כיצד בודקים שמן מים ברכב?

כל רכב מצריך תחזוקה, זה לא משנה אם אתם נוהגים ברכב יוקרה או בג'יפ של חברת ג'יפ הידועה. מאחר שכל רכב מצריך תחזוקה מסוימת, אתם צריכים לדעת לבצע דברים בסיסיים מבלי שתצטרכו להיות תלויים במוסכניק בשביל כל שטות קטנה. וכשמדברים על דברים בסיסיים שיש להכיר ברכב שלכם, מדברים למשל על מיקומו של הגלגל הרזרבי, על מיקומם של פתחי מילוי השמן, המים ועוד.

 

כל מה שצריך לדעת על החלפת שמן ומים ברכב חדש וישן

מעוניינים לבדוק בעצמכם שמן ומים ברכב? יופי, החלטתם נכון. כעת, כיצד עושים את זה ושורדים בכדי לספר לילדים על כך? הנה כל המידע, בחסות צוות המומחים של חברת קפיטל מוטורס – ליסינג פרטי בתנאי ריבית נמוכה.

החלטתם שאתם מעוניינים לבדוק בעצמכם שמן ומים ברכב? ובכן, אנחנו ממליצים לכם קודם כל לבדוק את ספר ההוראות של הרכב. שם יהיה כתוב במפורש היכן נמצאים פתחי המילוי של המשן והמים. אבל אם אין בידיכם את ספר הוראות היצרן של הרכב, אין שום בעיה, אל תדאגו.

 

כיצד יודעים היכן אמורים למלא שמן ומים במנוע של הרכב?

הסימונים של שמן ומים הם סימונים אוניברסליים לחלוטין. אתם יכולים בקלות לכתוב אצל דוקטור גוגל צמד מילים כמו "סימון של פתח מילוי שמן, או "סימון של פתח מילוי מים ברכב". אתם תוכלו לראות בדיוק כיצד נראים הסימונים האלו, מה שיאפשר לכם לאתר אותם בקלות ברגע שתפתחו את מכסה המנוע.

חשוב לזכור, כשאתם עומדים מעל המנוע של הרכב שלכם, אתם תראו שני פתחים אפשריים למילוי של מים. למעשה, אתם יכולים למלא מים גם בווישרים של הרכב וגם ברדיאטור הרכב. לרוב, פתח המילוי של המים של הווישרים יהיה מצוי בחלקו העליון של המנוע (כשמסתכלים עליו מלמעלה). מאידך, פתח המילוי של מי הרדיאטור בדרך כלל יהיה צמוד לרדיאטור עצמו.

 

מה זה רדיאטור והיכן הוא ממוקם במנוע?

רדיאטור למעשה אחראי על הקירור של מי המנוע, שמועברים אל תוך המנוע עצמו. למי שפחות מכיר את המושגים האלו, הרדיאטור הוא החלק שנמצא בקדמת הרכב (בצמוד לגריל הרכב). ברגע שפותחים את מכסה המנוע, הדבר הראשון שניצב אל מול עיניכם בדרך כלל יהיה הרדיאטור.

הרדיאטור הוא חלק מרובע, לפעמים גם מלבני. בכדי לזהות אותו בקלות, שימו לב שמותקנים עליו פסים לכל רוחבו (עשרות פסים). למעשה, אלו לא "פסים" שמותקנים עליו. אלו הם המעברים של המים שמוחדרים למנוע לאחר שהם מקוררים.

 

איתרתם בהצלחה רדיאטור? צמוד אליו נמצא פתח מילוי המים

אם איתרתם בהצלחה ובקלות א הרדיאטור, לא תהיה לכם שום בעיה לאתר את פתח המילוי של מי הרדיאטור (מי המנוע). חשוב להזכיר, יהיה מומלץ תמיד להוסיף מים ייעודיים לקירור המנוע. לרוב, אלו יהיו מים בצבע ירוק, אדום או כחול.

שימו לב, מאוד לא מומלץ להוסיף מים מהברז לרדיאטור. התוצאה בדרך כלל תהיה היווצרות של אבנית. אגב, גם לגבי הזמן הכלל הזה תקף. מומלץ להחדיר למנוע אך ורק שמנים ייעודיים. אם אינכם בטוחים בסוג השמן שצריך לרכוש עבור המנוע שלכם, יהיה כדאי לקבל ייעוץ ממומחים. יש לכם באינטרנט עשרות פורטלים של רכבים, חלקם פורטלים רשמיים של קונצרנים של רכבים. קבלו את המידע שלכם מגורמים וודאיים, לא מכל גולש באינטרנט שיש לו רכב זהה לכזה שלכם.

 

נמאס למלא שמן ומים ברכב שהשמן והמים נוזלים ממנו כל הזמן?

אם נמאס לכם להתמודד עם נזילות שמן ומים, אנחנו ממליצים לכם לקבל ייעוץ רכישת רכב חדש. יש לכם לא מעט סוכנויות רכבים מומלצות בימינו, כולל למשל סוכנות קפיטל מוטורס. חברת קפיטל מוטורס מציעה ללקוחותיה תנאי ליסינג פרטי על רכישת רכבים חדשים בריביות נמוכות, ככה שגם אתם תוכלו לשבת ברכב החלומות שלכם כבר בהקדם האפשרי.

 

תיקון רכב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נהג
6 רעיונות לפעילויות שוברות שגרה

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב להתנתק מהשגרה המונוטונית שלנו ולחפש חוויות חדשות ומרגשות. לנסות משהו אחר יכול להמריץ את המוח, הגוף והרוח שלנו, לספק לנו נקודת

קרא עוד »