מהו מרחיק HDMI ולמה משתמשים בו?

יכול להיות שנתקלתם בעת צפייה בטלוויזיה באיכות תמונה ירודה, פתאום היו נקודות לבנות, שלג על המסך, יכול להיות שבכלל לא ראיתם לכמה שניות, או לא שמעתם. אם נתקלתם באחת מהתקלות הללו, כדאי לכם לבדוק את כבל ה HDMI ויכול להיות שאתם זקוקים למרחיק.

 

על מה אנחנו בכלל מדברים? מה זה HDMI?

כבל ה HDMI משמש להעברת אותות, גם אותות וידאו, וגם אודיו, שמע, בין מכשיר חשמלי, כמו למשל, טלוויזיה, או נגן DVD  לצג אחר, בדרך כלל איכותי וגדול יותר.

 

אז למה צריך מרחיק HDMI ?

בכבלי ה HDMI המקוריים, ישנם שני מכשולים עיקריים. הראשון, הוא הנחתה של הסיגנל, כלומר של האותות, אשר מתרחשת בעיקר בכבלי HDMI  באורך של 20 מטר ומעלה, כלומר כבלים ארוכים. השני הוא בעיה בהתקנת והשחלת כבל ה HDMI  בצינורות ותעלות צרות, ובעיקר הקושי להתקין באופן עצמאי ובתנאי שטח את פלג ה HDMI.

 

עדיין לא ברור, מה הבעיה שנגרמת?

דבר זה, שיבוש האותות במרחקים גדולים, עלול לגרום לאיכות של תמונה מאוד נמוכה, או כפי שהוזכר לעיל, לנקודות לבנות מרצדות על המסך, מעין פתיתי שלג. בעיה נוספת העלולה לצוץ היא איבוד השמע, או התמונה באופן חלקי, לסירוגין, או לעיתים גם באופן מוחלט.

בנוסף, עלולות כתוצאה מהתקשורת הלקויה, עלולות לצוץ בעיות סנכרון נוספות. דבר נוסף שיש שמדווחים עליו כתוצאה מהשיבוש באותות, הוא קצב ריענונה של התמונה המופיעה על המסך, ומגבלות שיש על הרזולוציה של התמונה.

 

אז במה עוזר מרחיק הHDMI  ?

לשם העברת הכבל למרחקים גדולים, ובעיקר לשם השמירה על איכות הכבש, איכותו של המכשיר שמשדר, שנמדדת בעוצמת הסינגל שיוצאת ממנו, ואיכות הטלוויזיה, ישנו צורך בפתרונות נוספים. כאשר פתרונות ההרחקה שמבוססים על כבל רשת הם הזולים והנגישים ביותר בין שלל הפתרונות הנמצאים בשוק.

יש לציין שפתרונות הרחקה בדרך כלל משלבים גם אופציה להעביר סיגנלים רבים יחד, וגם את האופציה לשדר למספר מסכים, שאף יהיו מרוחקים לעיתים ממקור השידור עצמו.

 

אילו סוגים של מרחיקי HDMI  קיימים?

ישנם מספר סוגי מרחיקים שנמכרים בשוק, ולכל אחד מהם ישנם יתרונות וחסרונות, ובעיקר יש לברר מה מתאים לצורך שעולה אצלנו. יש מרחיק HDMI על כבל אופטי, שמיועד בעיקר להתקנות מקצועיות ולמרחקים גדולים במיוחד, עד 20 ק"מ. ישנו כבל HDMI  מבוסס סיב אופטי, שמיועד למרחק עד 100 מטר, אבל מושלם ומהווה פתרון מוגמר להעברת סיגנל HDMI.

יש את המרחיק על כבלי רשת, שהוא הפתרון הנפוץ ביותר, וגם כנראה הנגיש ביותר להרחקה. לסיכום, אם נתקלתם בבעיה כלשהי בשידור הטלוויזיה שלכם, כנראה שהבעיה היא לא בשידורי הערוץ בו אתם צופים, אלא יש לכם צורך במרחיק HDMI,  מומלץ לברר על אחד כזה שמתאים למרחק ולאיכות האות, בו אתם משתמשים, וכך לשפר את חווית הצפייה שלכם עשרת מונים.

מְרוּחָק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא