סוגי הרשלנות הרפואית וההבדלים בניהם  

ישנם ארבעה סוגים מרכזיים של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית באבחון, רשלנות רפואית בטיפול, רשלנות רפואית במעקב והיעדר הסכמה מדעת. בעוד השלושה הראשונים מתחלקים בהתאם למיקומם על ציר הזמן של התהליך הרפואי, היעדר הסכמה מדעת נוגע לביצוע הליך ללא הסכמתו המפורשת של המטופל. עוד על סוגי רשלנות וההבדלים ביניהם בהמשך.

 

רשלנות רפואית באבחון

רשלנות זו היא מהנפוצות ביותר והיא יכולה להתרחש הן אצל רופא המשפחה והן אצל רופאים מומחים. חשוב להכיר את המושג אבחנה מבדלת. כאשר אתם מגיעים לרופא ומתארים תסמינים כמו כאבים, דימום כן הלאה הוא נדרש לבצע אבחנה מבדלת וקודם לשלול את המחלות הקשות יותר בתחילה. כאשר הרופא לא ביצע אבחנה מבדלת כראוי ועקב כך המחלה התגלתה בשלב מאוחר יותר הדבר עשוי להיחשב רשלנות באבחון. עוד על עורכי דין לרשלנות רפואית ראו כאן.

עורכי דין לרשלנות רפואית

רשלנות רפואית בטיפול

רשלנות זו יכולה להתרחש במקומות רבים הן בבתי חולים והן במרפאות. דוגמאות לרשלנות בטיפול במרפאה יכולה היות מתן התרופה הלא נכונה ובבתי חולים ביצוע הליך באופן שאינו ברמה הנדרשת. כל איש צוות רפואי נדרש פעול תוך הפגנת זהירות וברמת מיומנות סבירות. כאשר הרופא פעל שלא ברמת המיומנות הנדרשת והעניק טיפול רפואי שגוי שפגע במטופל ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית במעקב

לאחר ביצוע הליכים רפואיים רבים הרופא המטפל עשוי להידרש למעקב אחרי מצב החולה לאחר ההליך. הזנחה של המטופל והסתבכות רפואית בעקבות זאת  כמו התפתחות של זיהום לאחר ניתוח עושי להיחשב רשלנות רפואית במעקב. יש צורך בתביעות מעין אלה להוכיח את הקשר הסיבתי בין מעשה הרשלנות במעקב לבין הנזקים של התובע. על התובע להוכיח כי לו טופל כראוי הפגיעות היו נמנעות או מצומצמות. על רשלנות במעקב ותביעת שיתוק מוחין ראו כאן.

עורכי דין לרשלנות רפואית

אי קבלת הסכמה מדעת

היעדר קבלת הסכמה מדעת לכל טיפול רפואי ספציפי יכול להקים לניזוק עילה לתביעת רשלנות רפואית בהתאם לנסיבות  של כל מקרה. עצם הפרת החובה לקבלת הסכמה מודעת מהווה כשלעצמה התנהגות  לא סבירה של הרופא וכזו המצדיקה תביעת רשלנות רפואית. עם זאת, לשם זכאות לפיצויים על המטופל שלדוגמא ניזוק בשל סיבוך בניתוח אשר לא הוסבר לו לגביו לשכנע את בית המשפט שלו הסיכון היה מועלה בפניו הוא לא היה מבצע את ההליך.

 

סיכום רשלנות רפואית

לסיכום, במאמר זה עסקנו בנושא של רשלנות רפואית דרך הפריזמה של מועד התרחשות המעשה הרשלני. כל מקרה של רשלנות ניתן לסווג אותו לאחת מארבע האפשרויות הללו, רשלנות באבחון, רשלנות בטיפול, רשלנות במעקב והעדר הסכמה מדעת. בכל מקרה של רשלנות רפואית יש צורך לקבל ליווי של עורך דין ממשרד המתמחה בתחום. לבתי החולים כוח רב, עורכי דין מהמובילים בתחום ועל מנת לאזן את יחסי הכוחות אתם צריכים לצדכם עורך דין מנוסה ממשמר גדול ובעל מוניטין.

עורכי דין לרשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא