תביעות רשלנות רפואית בישראל

עם התקדמות מדע הרפואה בישראל ובעולם ועלייתה הצפויה והמתמשכת של תוחלת החיים שלנו, לכל אחת ואחד מאיתנו יצא בשלב זה או אחר בחיים להזדקק לעזרה רפואית כלשהי אם כתינוק שרק נולד, אם במעקב התפתחותי כילד, או אם כמבוגרים או זקנים – גם האדם הבריא ביותר בסופו של דבר יפגוש במערכת הרפואית. כיוון שרפואה היא מדע סבוך ומורכב יתכן שתוצאותיו של המפגש הזה לא תהיינה כמצופה או כרצוי, מה שיוביל לתביעת רשלנות רפואית. איך זה עובד בישראל?

 

רשלנות רפואית

כאשר אנו נזקקים לעזרתו של צוות רפואי, ובמיוחד אם מדובר במקרי חירום או בטיפולים קשים, עלול להיווצר מצב שבו תיפול טעות באבחנה של המקרה הרפואי או באופן הטיפול בו (ובנו, כפועל יוצא מכך). במקרה כזה, מוגשות תביעות רשלנות רפואית בישראל כדי לזכות בפיצוי על האבחון השגוי או המאוחר, או על נזק שנגרם לנו כתוצאה מטיפול שאינו מתאים או שגוי מעיקרו. מקרים רבים של רשלנות רפואית כלל אינם מגיעים לפתחו של בית המשפט להכרעה בעניינם, והם נסגרים ללא ההליך המשפטי האזרחי או הפלילי, בדרך של גישור או הסכם מחוץ לכתליו של בית הדין.

תהליך התביעה

ראשית, יש להכיר את פרטי הטיפול בנו על בוריים. האם האבחון נעשה בזמן, או שניתן היה לעלות על הבעיה עוד קודם לכן? האם מצבנו אובחן כראוי ולפי הנתונים שהיו בידי הרופא\ה המטפל\ת, או שניתן היה לשלוח אותנו לבדיקות אחרות או נוספות? האם טופלנו מיד ובאופן מתאים לסוג הבעיה שאובחנה? איזה נזק נגרם לנו כתוצאה מאיחור באבחון או מאבחון שגוי? האם הטיפול הרפואי שקיבלנו היה הנכון או שאולי היה צריך להתערב באופן שונה ויותר הולם למצבנו?

כיוון שאנו, ברובנו לפחות, איננו עורכי דין או רופאים, עלינו להתייעץ במומחים. ישנם רופאים מומחים לכל תת התמחות רפואית, כך שניתן להניח שאם הבעיה שבעקבותיה אנו מגישים את התביעה היא מתחום האורתופדיה, נאמר, לא נלך לרופא מתחום הנפש, ואם אנו תובעים על רשלנות רפואית לא נפנה לעו"ד משפחה.

 

חשוב לדעת

לפני שנלך לעורך דין לצורך בדיקה האם בכלל יש לנו "קייס", כלומר האם התביעה שלנו מוצדקת ומבוססת ובאמת יש לנו סיכוי להצליח בה, מאוד חשוב שנאסוף עד כמה שרק ניתן את כל המסמכים בתיק הרפואי שלנו, אפילו אם לדעתנו אין להם משמעות. עורך\ת דין טוב\ה ידעו כיצד לנהל את התיק. הניסיון של מי שמתמחה בתחום חשוב ביותר, כיוון שכאמור מדובר בתחום סבוך ומורכב. עם הפנייה שלנו לעו"ד נקבל ייעוץ ראשוני ומשם נדע טוב יותר כיצד להתקדם הלאה בניהול התיק.

 

סיכום

אם נדמה לך שטופלת שלא כראוי – ראשית יש לאסוף כמה שיותר תיעוד של חומר רפואי ולפנות איתו לעו"ד בעל מומחיות בתחום לקבלת ייעוץ. ושרק נהיה בריאים!

רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא