תפקידיו של עורך דין רשלנות רפואית

טעויות הן חלק בלתי נפרד מהחיים. חלקן מינוריות וברות תיקון, חלקן הרות אסון וטרגיות. כאשר אנו שמים את מבטחנו בידי צוות רפואי שאנו סבורים שיעשה את המיטב עבורנו, אנו מצפים למקצועיות בלתי מתפשרת. אך מקרים של רשלנות רפואית הם למרבה הצער אינם נדירים כפי שהיינו מקווים.

טעויות קשות כחלק מהליך רפואי עלולות להשאיר מטופלים רבים במצבי נכות מורכבים ולעיתים אף גרוע מכך. לשם כך יש להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית.

 

תחום אפור מכפי שנהוג לחשוב

תחום הרשלנות הרפואית סובל מעמימות רבה. אין לו מעמד משפטי של ממש, שכן שלא ניתן למשל, להיות עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, אך כן אפשר לייצג מקרים הבאים לבקש פתרון בסוגיה המורכבת הזאת. עורך דין המתמחה בתחום הזה, כמו למשל עורך דין תביעות נזקי גוף מסייע לאנשים להם נגרמו נזקים אדירים שלא היו מתרחשים אלמלא הפרוצדורה הרפואית הקלוקלת שקיבלו, ועל כן יש להילחם על זכותם לתבוע את המגיע להם.

 

מהי רשלנות רפואית?

בהגדרה, רשלנות רפואית מוגדרת כהליך רפואי אשר נוצרה בו סטייה מן הזהירות המצופה מאנשי הצוות, סטייה אשר גרמה לנזק למטופל שלא היה נגרם לו ללא אותו הליך. רשלנות רפואית יכולה להתרחש החל משלב האבחון הראשוני, ההפניות לרופאים הרלוונטיים, צילומים או בדיקות רנטגן ועד ההליך הכירורגי על כל המשתמע מכך.

 

ייצוג מול גורמים רפואיים

אחת הבעיות הבולטות במקרי רשלנות רפואית נובעת מיחסי הכוחות שבין האזרח הקטן שמוצא את עצמו ניזוק לאין שעור כתוצאה מהליך רפואי, לבין הגופים הרפואיים החזקים, בעלי סוללות עורכי דין ומחלקות משפטיות שנועדו להגן על הצוותים הרפואיים, ללא כל קשר למידת האשמה שלהם במקרים מסוימים.

עורך דין מקצועי הבקיא בסוגיית רשלנות רפואית, מייצג את לקוחותיו בתביעות מול מוסדות רפואיים כמו בתי חולים ציבוריים או פרטיים, קופות חולים, רופאים או מנתחים, כתוצאה מהטיפול הלקוי שקיבלו אותם מטופלים ובגינם נפגעו בצורה משמעותית.

 

איתור מומחים לצורך חוות דעת

אחד הגורמים המכריעים בתביעות רשלנות רפואית היא הבאת חוות דעת מקצועית של מומחה רפואי רלוונטי, אשר מובאת אל שולחנם של השופטים בתיק התביעה על מנת להוכיח כי אכן נפל כשל בהתנהלותו של מי מהצוות הרפואי האחראי על המחדל שהוביל לרשלנות המדוברת. על המומחה הרפואי להיות בעל ניסיון במתן חוות דעת לבתי המשפט וכן ניסיון בהוכחת מקרי רשלנות כאלה ואחרים, על מנת להביא לתוצאות היעילות ביותר עבור עורך הדין ולקוחותיו.

 

צאו למאבק

חשוב לציין שלא כל תביעת רשלנות רפואית מסתיימת בהליך משפטי, שכן תיקים רבים נסגרים במסגרת הסדר טיעון כזה או אחר. עורך דין רשלנות רפואית, מצויד בחוות הדעת הרלוונטיות ובניסיון אסרטיבי מול הגורמים העוצמתיים שכנגדם עומד האזרח הפשוט, יכול להשיג את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר עבור לקוחותיו, שחייהם התהפכו עליהם במהלך אותו הליך שסבל מרשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא