יתרונות של תיקון 190 על החוק הישן

תיקון 190 הוא תיקון לחוק שאתם אמורים להכיר אם אתם מתעסקים במיסים או ברווחי שוק ההון. וגם אם לא, מדובר בתיקון לחוק שמשפיע על כולנו. מה זה אומר תיקון 190 לחוק? במה הוא שינה את המצב הקיים? ומה היתרונות שלו? כל הפרטים במאמר הבא

 

תיקון 190 – מה זה אומר?

תיקון 190, הוא תיקון לפקודת מס הכנסה. התיקון נכנס לתוקף כבר בשנת 2012, וכולל בתוכו מספר נושאים. בין השאר, מתן הטבת בעת מיסוי קצבאות והיוונן. תיקון 190 מאפשר, בין השאר, להפקיד כספים לקופת גמל במעמד עצמאי, ואף למשוך את הכסף, וזאת באחת משתי הדרכים הללו: משיכת קצבה חודשית, ואז הקצבה תהיה פטורה ממס כל החיים.

הדרך השניה היא דרך היוון קצבה מוכרת, כלומר, משיכה חד פעמית, וזאת אם אתם עומדים בתנאים מסוימים, ומשלמים מס בשיערו של 15% נומינלי, מהרווח היחסי שלכם. שימו לב שזה במקום שיעור של 25% מס ריאלי ממרכיב הרווח, כפי שהיה לפני כן בשוק.

תיקון 190 – מה זה אומר

אז מה היתרונות של החוק?

החיסכון דרך קופות גמל מעניק מספר יתרונות חשובים על פני ניהול כספים במסגרת השקעות אחרות בשוק ההון. תיקון החוק מאפשר את החיסכון הזה בצורה יותר נוח, ומעניק יתרונות בענייני מס. בין השאר היתרונות הבאים:

  • ניהול מקצועי- הניהול בנוי על ניתוח מעמיק של מחלקת האנליזה של בתי ההשקעות, ולכן מדובר בניהול מקצועי יותר מדרך הניהול של כל אדם בעצמו.
  • תמהיל השקעה יציב – פיזור ההשקה על פני מספר אפיקים, ובניית תמהיל על פי חישובים וניתוח עבר, הופכת את ההשקעה ליציבה הרבה יותר.
  • פטור מתשלום מס רווחי הון – תיקון 190 מעצם נותן פטור מתשלום מס רווחי הון במכירת נייר ערך, כפי שבדרך כלל נצרך בקבלת דיבידנד או במקרה של קבלת ריבית מאגרת החוב.
  • דחיית המס – עוד יתרון משמעותי, הוא התחשבנות על המס של רווחי ההון רק בעת משיכת הכספים. מה זה אומר? הכסף שלכם עובד מרגע שהפקדתם אותו ועד שתמשכו אותו. תוכלו לבצע שינויים במדיניות ההשקעה שלכם, ללא קשר למס, ובאמצעות העברת הכסף שלכם בין מסלולי ההשקעה השונים.
  • מיסוי מופחת – כפי שכבר נכתב, גובה המס על הרווח עומד על 15% נומינלי במקום 25% מס ריאלי כפי שבדרך כלל רווח בשוק.

 

אז למי זה מתאים בעיקר?

אחד הדברים שהתחדשו בשל התיקון הוא היון הקצבה. היון הקצבה, לפי תיקון 190, בעצם מתאים בעיקר לאנשים עם כסף פנוי שקרובים לגיל 60, שרוצים למצוא אלטרנטיבה טובה להשקעה. בנוסף, התיקון מאפשר לשכירים, שיש להם הכנסה גבוהה יחסית, להפקיד לחיסכון פנסיוני ארוך, מעבר לתקרת ההפקדה שמזכה אותם בהטבות מס. התיקון מאפשר למשוך את הכסף כסכום חד פעמי, תוך ניצול הטבות המס, כמובן בתנאים מסוימים.

אז למי זה מתאים בעיקר

מה הם התנאים למשיכה כסכום חד פעמי (היון קצבה מוכרת)?

התיקון קובע מספר תנאים, שרק מי שעומד בהם יכול למשוך קופת גמל כסכום חד פעמי, בדרך של היון קצבה מוכרת. בין השאר, המושך נדרש להיות בגיל 60 ומעלה, הוא מקבל קצבה חודשית שעולה על סכום הקצבה המזערית בהתאם להוראות החוק (4,850 ₪), והכספים הופקדו לאחר כניסת התיקון לתוקף בשנת 2012. בנוסף, נדרש לחתום על הצהרה ביחס לכספים שעומדים בהנחיות רשות המיסים.

לסיכום, מדובר בתיקון חשוב, שהופך את קופות הגמל למכשיר מאוד זמין ונוח להשקעה, וכמובן יחסית בטוח. מומלץ מאוד לחיסכון לאנשים מבוגרים יחסית, או סתם כאלה שאין להם כוח להתעסק יותר מדי בהשקעות עצמן.

יתרונות של תיקון 190 על החוק הישן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »