מהם הסיכונים בייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה צוואה הנכתבת בצורה צלולה על מנת לפתור בעיות של ייפוי כוח כאשר אדם הופך לתלותי ומאבד את הכושר להחליט החלטות.

עם זאת, בנוסח החוק ישנן סכנות שאיננו מודעים אליהן. המאמר יפרט את הסיכונים בייפוי כוח מתמשך.

 

מהם הסיכונים בייפוי כוח מתמשך?

על פי החוק אדם צלול יכול למנות אפוטרופוס שיקבל עבורו החלטות כאשר הוא מאבד את הכושר להחליט החלטות רפואיות, אישיות, כלכליות והחלטות לגבי רכושו אם לקה בדמנציה, מוגבלות נפשית וכיוצא בזה. על פי החוק אין צורך בהתערבות משפטית וניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך באמצעות נוסח הקובע את הסמכויות של מיופה הכוח. בנוסף, החוק קובע שתוקף ייפוי הכוח רכושי יחול רק כאשר האדם מאבד באופן פורמלי את צלילות דעתו. עם זאת, כאשר ייפוי כוח מתמשך רכושי נכנס לתוקף באופן מיידי, בשל חוסר הבהירות בחוק, זהו סיכון לכך שמיופה הכוח יפעל ללא פיקוח ומגבלות. כלומר, האדם עוד לא איבד את צלילות דעתו והמיופה יכול למשוך כספים מחשבון הבנק של מיפה הכוח או למכור את רכושו. ההתייחסות של המוסדות הפיננסיים לייפוי הכוח הנוגע לרכוש יכולה להיות זהה לייפוי כוח כללי במידה ואין מגבלות על התוקף. מצד שני, הם יכולים למנוע את פעילות ייפוי הכוח עד שיקבלו לרשותם ייפוי כוח נוטריוני.

 

כיצד ניתן למנוע את הסיכונים?

אדם המנסח ייפוי כוח מתמשך חייב לקבל סיוע של עורך דין המתמחה בתחום. ניתן למצוא באתר https://yonilevy.co.il/ייפוי-כוח-מתמשך-כללי  עורך דין מומלץ הבקיא בתחום. שנית, מומלץ לשקול אם להכניס א ייפוי הכוח המתמשך לתוקף מיידי בהתאם לנסיבות תוך חשיבה על ניצול ייפוי הכוח בתקופת הביניים עד שהאדם המעניק את הייפוי הופך רשמית לתלותי. בנוסף, ייתכן וייפוי הכוח ייכנס בלי מגבלות החוק לתוקף מיידי ולכן יש להגביל את הייפוי בחוזה על פי חוק השליחות. כמו כן, מומלץ לעשות גם ייפוי כוח נוטריוני על מנת שהבנקים לא יידחו את ייפוי הכוח שניתן לאפוטרופוס.

 

במה עוסק ייפוי הכוח המתמשך?

כפי שנאמר ייפוי הכוח המתמשך ניתן לכל הקשור בענייניו האישיים, הרפואיים, הכלכליים וענייני הרכוש של המבקש. על מנת להבין מה כוללות הקטגוריות צריך להבין שכתיבת צוואה רגילה מתייחסת לעיזבונות של האדם לאחר מותו, כאשר יש תקופת ביניים בה הדברים אינם מטופלים. לעומת זאת, ייפוי כוח מתמשך עוסק בעיזבונות לאחר המוות או כשאדם מזדקן ולא יכול לטפל בענייניו כאשר אין תקופה בה לא מטופלים העניינים. בייפוי כוח מתמשך ניתן להחליט אם מיופה הכוח יהיה אחראי רק על הרכוש או הנכסים או רק על עניינים רפואיים. כלומר, ככל שמגדירים בכתב את ייפוי הכוח המתמשך יותר ברור מה הוא כולל אצל כל אדם ואדם הבוחרים למנות אפוטרופוס לענייניהם.

 

פסיקה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »